Jimny radio wissel
Heb ondertussen een jimny 1,3 automaat van 2012
Nu wil ik de radio vervangen naar eentje met Bluetooth 
Hoe zit dat met de aansluiting stekker bij Suzuki 
Is dat vrij standaard met de aftermarkt radio's ?
Reply

Ik weet niet hoe dat bij Suzuki is, maar vaak heb je een verloop stekker nodig voor de antenne, deze kun je bij een caraudio winkel kopen gr
Owner of suzy
Reply

Misschien dat je een iso connector nodig hebt voor de radio, die hebben ze ook wel bij een caraudio winkel gr
Owner of suzy
Reply

Dankuwel voor de reacties
De antenne verontrust mij niet maar de vooral de grote connector
Reply

(20-11-2023, 23:30)Bigfoot Wrote: Heb ondertussen een jimny 1,3 automaat van 2012
Nu wil ik de radio vervangen naar eentje met Bluetooth 
Hoe zit dat met de aansluiting stekker bij Suzuki 
Is dat vrij standaard met de aftermarkt radio's ?

hallo, ik heb onlangs een aftermarket Android head unit geplaatst in mijn Suzuki SX4 (2013).

Je kan zoeken, b.v. hier voor de Jimny: Android HU

Die zijn plug and play. Dus je haalt je oude systeem los en plugged de Android head unit erin. Zie b.v. korte demonstratie voor de SX4

demo

Bij mij zat enkel de antenne anders. Dus ik heb wat adapter kabels moeten kopen. Ook lijkt de ontvangst van de radio iets minder. Op open terrein is het echter wel helder. Ik ga nog wat dingen proberen om het op te lossen zoals ook DAB+ radio.

Daar kan je de Android HU ook voor gebruiken als je een DAB extensie koopt. Dat ga ik ook nog proberen. Ik zit alleen nog te kijken of ik mijn antenne helemaal da vervangen zodat ik zeker weet dat de antenne versterkt wordt (aangesloten op 12V). Dan koop ik namelijk meteen ook een DAB+ antenne.

Zoiets dus: FM + DAB+ antenne 

Ik heb eerst wat goedkope antennes besteld op TEMU kijken of dat een heel lichte achtergrond ruis oplost. Maar zoals ik zei op open terrein is mijn radio wel goed.
Reply

wilde nog even reageren. Ik heb ook DAB getest. Je kan zo'n DAB+ adapter aan je head unit hangen. Werkt wel maar waar ik woon vrij slecht.

Maar ik heb dus ontdekt dat je gewoon radio via je Phone kan ontvangen. Je hebt dus een aantal radio apps die via de "Android Auto" App op je head unit verschijnen. Ik testte gisteren streema. Maar die kost geld. Vandaag heb ik de "myTuner" App op mijn phone gezet. Als je dan een link maakt tussen je phone en de Android head unit (ik gebruik een USB kabel) dan heb je 1 mode waar je al de Apps van je phone op je head unit ziet. Dan kan je de "myTuner" App starten. dan heb je echt super radio zonder ruis etc.  Op je head unit kan je dus de Apps op je phone controleren. Maar op de head unit heb je ook andere Apps staan. Maar die radio App staat dus op mijn phone. Je kan hem ook op je Android head unit zetten maar dan moet je een SIM kaart in je head unit plaatsen. Maar dat is niet nodig want je hebt al een SIM op je phone en je kan gewoon de App vanaf je phone runnen.

Ikzelf heb telefoon/SIM met 30GB data per maand. Dus radio via 4G gebruikt zeg maar 60MB per uur (een getal gehaald van internet). 1GB is ongeveer 1000MB dus 30GB per maand geeft ongeveer 30000/60 = 500 uur radio luistertijd. Dat is meer dan genoeg voor mij (in een maand zitten maar ruwweg 30*24 = 720 uur. 500 uur haal ik nooit.

Het geluid is echt super!

Hier zijn Apps die werken met Android Auto. Dus als je die op je phone zet dan zie je ze ook op je Android head unit in je auto als je een link maakt met je phone. Er zijn dus ook andere radio apps die je kan gebruiken.
https://play.google.com/store/apps/colle...n_US&gl=US
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
2 Guest(s)