Gekraak en ellende
#1
Hey mensen,

De 2009 Swift 1.5 van mn vriendin is en blijft een kraak wagen.
Je hoort allerlei geluiden die normaal gesproken typerend zijn voor speling op kogels.
Bij compressie van de vering en schokdemper is het niet, althans niet perse gekoppeld.

Ongeacht alles wat ik heb gecheckt en vervangen, van stabilisatorstang rubbers, koppelstukken, toplagers etc.
Motorsteunen ook gecheckt, eigenlijk gewoon alles al van dat ding.
Ik heb er niet zoveel tijd meer voor maar vind de algemene kwaliteit van dat ding sowieso flink teleurstellend laag.
Hoe groot is de kans dat het uit het stuurhuis komt? ik heb de stuurkogels al eens losgehaald van de fusee en zo heen en weer gedraaid, echter is het dan zonder belasting en misschien komt het dan niet voor.
Maar als je heen en weer stuurt normaal gesproken voel je ook geknik en geknak door de gehele veerpoot lopen als je deze vasthoudt.
Het elektrische stuurhuis is sowieso al shit, en zelfs na revisie niet echt beter.
Zou het gekraak in het stuurhuis zitten?
Reply

#2
Had wat gekraak op m'n Swift (1.3 uit 2006) bij hobbels en als je op de motorkap duwt. Bleek de veerpootstangen te zijn.

Ik heb het zelf niet vervangen, maar vergeleken met de veerpootstang uit m'n vorige Swift (1.0 1997) zijn dit letterlijk spaghettistengels.

Stuurhuis word vaak vervangen om een plakkend stuur, ik heb dit ook een beetje maar is voor mij niet hinderlijk. Gekraak geen last meer van sinds de reparatie.
Reply

#3
Ik heb het zelfde met mijn Swift uit 2007 het is irritant en ik moet er nog naar kijken.
Ik heb het sterke vermoeden dat het in de rubberen taatspots ligt.
Reply

#4
taatspots, toplagers etc alles vervangen. Originele waren matig, sowieso slecht ontwerp met de kunststof lagers zeg.
Maar ook daar komt het niet vandaan, iets waar je wel aan zou denken want het klinkt als spanning op een veer die tordeert.
Lijkt wel in het stuurhuis te zitten, teleurstellend lage algehele kwaliteit van de auto moet ik zeggen.
Reply

#5
Maandagochtendmodelletje blijkbaar. Ik weet het ook niet want heb er geen ervaring mee. Ooit een Swift sport proefgereden waar een runner van de stabistang vervangen moest worden. Zelf met de uiteindelijke Swift sport nooit iets gehad. Toevallig pas de achterste stabi rubbers van de kizashi gedaan na 205000k.
39



Reply

#6
Ik ben van dat rare geknars af de beveiliging platen boven op de schokbrekers voor omgedraaid.
Na een paar keer sturen was het over met de rare geluiden. 39
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.