geen druk koppelingspedaal
#1
Hoi, Ik ben nieuw hier. Ik heb net een Swift 1.5 uit 2005 met 300k op de teller gekocht Wel met volledige dealer onderhoud historie, laatste beurt 295k. Maarrrrr, optimist als ik ben, ben ik er naar Lissabon mee gereden. Alles top, ook schakelen. tot gisteren, koppelingspedaal op de vloer. Even gestopt, herstart en alles deed het weer. na 10 km zelfde euvel. herstart zonder resultaat. Auto staat nu bij lokale Suzuki dealer. Ik dacht aan lekke koppelingscylinder. Garage zegt dat er waarschijnlijk meer aan de hand is. Ik spreek geen Portugees maar wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Reply

#2
Meest waarschijnlijke is inderdaad de koppelingscilinder. Heb ik al vaker gehoord bij dit type Swift.
Reply

#3
Ik versta geen Portugees maar het lijkt erop dat er olie van de lekke koppelingscylinder op de koppelingsplaten gelekt is. Of de hydraulische druklager is lek? Bak moet dus van blok gescheiden worden. Wordt dus best een operatie.
Reply

#4
(21-10-2022, 13:47)tjaam Wrote: Ik versta geen Portugees maar het lijkt erop dat er olie van de lekke koppelingscylinder op de koppelingsplaten gelekt is. Of de hydraulische druklager is lek? Bak moet dus van blok gescheiden worden. Wordt dus best een operatie.
De slave cilinder zit boven op de bak en bediend een koppeling hevel waarvan de as boven de bak uitkomt.
Ik heb enige twijfel of ze daar wel eerlijk zijn.

En mocht de koppeling toch besmet zijn er zit remvloeistof in de hydraulische koppeling en dat is geen olie maar glycol ether of te wel geen vette troep.
Reply

#5
Dank je, ik duik er dan toch maar weer even in met een kennis die wel Portugees kan.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.