Lichtstanden - Suzuki Alto
#1
Goedemorgen,

(Rijd net zelfstandig en net een Suzuki Alto overgenomen om helemaal af te rijden)

1) Handleiding bladzijde 2-49.

Tekstje:
'Als de koplampen aanstaan kunt u de hendel naar voren drukken voor groot licht of de hendel naar u toe trekken voor dimlicht.''

Ik wil het op dimlicht zetten maar als ik de de hendel naar mij toe trek, krijg ik het seinsignaal en gaat het groot licht lampje branden, met een klein tikje dan met een harde tik. Het dimlicht acitiveert niet? Het symbooltje met een gloeilamp (dat ik ook niet in de handleiding kan vinden) betekent dat ik het verlichting aan heb gezet wat ik op internet lees, of dit moet dimlicht zijn, anders weet ik het niet. Moet ik een draaikunst uitvoeren om dit op dimlicht te kunnen zetten? Als ik in een andere auto rijd, kan ik het dimlichten zo aanzetten, maar bij de Suzuki lukt mij dat niet. (?)

2) Hoe kan ik testen of ik DRL heb in de auto? Of is dit puur de simpele test met als het op 'OFF' staat dan zou de DRL aan moeten springen?

Alvast bedankt.
Reply

#2
Je hebt de auto blind gekocht? Om dimlicht aan te zetten draai je aan de linkerhendel aan uiteinde ervan,1x draaien is stadslicht nog 1x van je af draaien = dimlicht.Hendel van je af = groot licht zie je blauwe lamp oplichten. DRL zit die er wel op, om wat voor Alto gaat het?DRL gaat aan zodra je auto start, zie je geen verlichting dan zit het er niet op. Overigens kan je wel achteraf DRL-verlichting achteraf inbouwen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(11-10-2022, 09:37)Leibniz Wrote: Je hebt de auto blind gekocht? Om dimlicht aan te zetten draai je aan de linkerhendel aan uiteinde ervan,1x draaien is stadslicht nog 1x van je af draaien = dimlicht.Hendel van je af = groot licht zie je blauwe lamp oplichten. DRL zit die er wel op, om wat voor Alto gaat het?DRL gaat aan zodra je auto start, zie je geen verlichting dan zit het er niet op. Overigens kan je wel achteraf DRL-verlichting achteraf inbouwen.

Hej,

Blind weet ik zo niet. Dat kan ik nergens weer vinden alleen Suzuki Alto 1.1 automaat.

Okay, die vermoeden had ik al wel maar door dat symbooltje (gloeilamp) wat aangeeft dat alleen verlichting aanstaat, bracht mij in verwarring of het uberhaupt wel dimlicht was.

In ieder geval bedankt!

Dan zit DRL er niet op.
Reply

#4
Als je de Alto 1.1 automaat hebt, is dat waarschijnlijk de RF410 (FF) . Daar zit geen DRL op.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.