Kleppen deksel losmaken
#1
Hallo,

Ik probeer de kleppendeksel van mijn Suzuki Grand Vitara eraf te krijgen maar dit lukt niet. Ik heb alle bekabeling, slangen en 6 dopmoeren los. Naar mijn idee zou ik hem nu zo van de draadeinden kunnen trekken, of zie ik iets over het hoofd?

Bij voorbaat dank!
Reply

#2
Uit ervaring weet ik dat een kleppendeksel behoorlijk vast kan zitten op de cilinderkop. Als je alle zichtbare bouten of moeren los hebt en slangen los, zou ik aan de zijkanten een schroevendraaier tussen deksel en kop zetten en voorzichtig wrikken.

Zorg dat je een nieuwe pakking hebt, want de oude zal het niet overleven.

Succes !
Reply

#3
(11-10-2022, 19:29)cabrio_rob Wrote: Uit ervaring weet ik dat een kleppendeksel behoorlijk vast kan zitten op de cilinderkop. Als je alle zichtbare bouten of moeren los hebt en slangen los, zou ik aan de zijkanten een schroevendraaier tussen deksel en kop zetten en voorzichtig wrikken.

Zorg dat je een nieuwe pakking hebt, want de oude zal het niet overleven.

Succes !

Ja nieuwe ligt klaar, oude is lek namelijk. En ik durfde niet met een schroevendraaier ertussen in verband met beschadigingen en dat je een nog groter probleem hebt. Ik zal voorzichtig proberen met de schroevendraaier. Bedankt voor de reactie.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.