Rood verlicht Dashboard + alarm piep bij rijden -( Suzuki S Cross )
#1
Hallo allen.

Sinds kort eigenaar van een S. Cross 1.4 boosterjet Executive van 2018 met weinig km en van eerste eigenaar dealer onderhouden.

Eerste week prima mee gereden maar nu al 2x een vreemd verschijnsel.

Misschien een instelling ergens maar kan er niks over vinden nog.

Tijdens rijden ineens een rood verlicht display ( zie foto , nu normale witte kleur. Maar tijdens rijden ca 5 sec volledig rood verlicht en met alarm piep )

Verder geen waarschuwing lampjes die ergens gaan branden en hersteld het Dashboard weet naar normale kleur.

[Image: F8-A93982-3-CC7-4-D6-E-82-A5-C4-D9-C824-A9-C5.jpg]

Suzuki s cross display

Beide keren was nadat ik vlakbij een rotonde kwam aanrijden . 1x hier in de stad en 1x vlakbij snelweg. Er was geen direct verkeer vlakbij mij voor of achter mij.

Iemand een idee wat dit rood verlicht display voor korte tijd een waarschuwing voor kan zijn?

Ik hoor het graag als iemand iets weet

Alvast dank

Groet uit midden Limburg
Han
Reply

#2
Was u misschien harder aan het remmen dan normaal? Ik heb geen idee maar zal vast ergens in de handleiding staan.
39



Reply

#3
(21-09-2022, 16:41)Tomswiftswiftswift Wrote: Was u misschien harder aan het remmen dan normaal? Ik heb geen idee maar zal vast ergens in de handleiding staan.

Ik had de handleiding er al bij gehaald en gekeken maar kan niet gelijk iets vinden. Remde niet hard. Toevallig gebeurde het vanmiddag weer toen ik onderweg was. Daarna weer meteen hersteld.

Ik wacht t even af en kijk komende week anders even om langs de dealer te gaan. Maar dacht misschien weet iemand hier het.
Reply

#4
Ik zou in ieder geval alle vloeistoffen even nakijken, en zeker ook je remvloeistof!
Reply

#5
(22-09-2022, 15:12)Bo652 Wrote: Ik zou in ieder geval alle vloeistoffen even nakijken, en zeker ook je remvloeistof!


Alle vloeistoffen zijn ok en lekt nergens . Heeft ook 2 weken geleden pas een beurt gehad.
Reply

#6
Laten uitlezen,wellicht staan er wat meldingen of foutcodes erin. Weet je misschien gelijk wat het probleem kan zijn. https://automobilegt.com/suzuki-s-cross-...ng-lights/ https://dashboardsymbols.com/2020/08/suz...d-symbols/
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
Al wat wijzer geworden?

Wat bij mij nog wel eens wil gebeuren is dat ik bij het afslaan in een bocht een waarschuwing krijg voor mogelijk gevaar, omdat de radar waarschijnlijk rekent dat ik iets te hard rij voor het obstakel wat dan naast de weg in de bocht staat en er geen rekening mee houd dat ik de bocht in rij? 

En dezelfde waarschuwing krijg ik soms ook bij filerijden, het verkeer voor mij trekt op en ik geef wat gas om te volgen, de radar berekend dan dat ik te snel optrek naar het obstakel voor mij.

De eerste paar keren dat ik zo'n waarschuwing kreeg schrok ik harder van de waarschuwing op zich dan van wat ik buiten zag.  Biggrin
Reply

#8
(11-05-2023, 13:32)Pieter Cornelis Wrote: Al wat wijzer geworden?

Wat bij mij nog wel eens wil gebeuren is dat ik bij het afslaan in een bocht een waarschuwing krijg voor mogelijk gevaar, omdat de radar waarschijnlijk rekent dat ik iets te hard rij voor het obstakel wat dan naast de weg in de bocht staat en er geen rekening mee houd dat ik de bocht in rij? 

En dezelfde waarschuwing krijg ik soms ook bij filerijden, het verkeer voor mij trekt op en ik geef wat gas om te volgen, de radar berekend dan dat ik te snel optrek naar het obstakel voor mij.

De eerste paar keren dat ik zo'n waarschuwing kreeg schrok ik harder van de waarschuwing op zich dan van wat ik buiten zag.  Biggrin

Precies dit gehad, was op het begin heel verbaast van de waarschuwingen zonder enig idee wat het deed.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.