Joris, op zoek naar een MK6 swift
#1
Hallo allemaal!

Mijn naam is Joris en ik heb me aangemeld om eens mee te lezen. Ik wil me oriënteren op een Swift MK6. Ik vind het een leuk model en begrijp dat het best leuk rijdt.

Ik heb al speelgoed staan in de vorm van een WRX STi uit 2010, maar deze auto wil ik wat meer gebruiken voor de mooie dagen. Zeker het verbruik op E5 is wel een ‘dingetje’.

Vragen die mij bezig houden: welke motoren hebben de ketting? Is dat alleen de 1.6 (sport) of ook de 1.3 bijvoorbeeld? Ik vind een onderstel belangrijker dan pk’s, dus misschien dat iemand me hier ook in kan adviseren? Lekker sturen is fijn, er zijn enorm veel uitvoeringen heb ik al gezien.

Groeten,

Joris
Reply

#2
Hallo Joris gewoon een nette Swift sport pakken met een mooie kilometerstand. De Swift sport en ignis sport vragen officieel wel om E5 (98) maar verbruik is zoon 1 op 14 als je netjes rijd. 1 op 12 tot 1 op 16 zeg maar. Alle Swifts van mk6 tot nu hebben een ketting (voor de diesels weet ik 't niet zeker.. Dat zijn ook fiatmotortjes ipv Suzuki). Verder is het eigenlijk een probleemloze auto met zeer lage onderhoudskosten. Kwa onderstel zou ik origineel of complete set nemen zoals de KW variant 3. Deze laatste heb ik zelf jaren gereden en dat reed fantastisch op de aanbevolen setting volgens het boekje

Je kan overigens nog kijken of er Navi ingebouwd is (zelf doe ik alles met foon). Stoelverwarming zat in NL niet standaard op de mk6. Zelf had ik een Duits geïmporteerde die dat wel had. Als je het model erna pakt vanaf 2011 dan heb je ook een 6 bak en optionele parkeersensoren maar ik denk dat je meer plezier hebt met de mk6. Enkel op de snelweg boven 140 kan je de 6 missen maar zo luidruchtig is de Swift niet.
39



Reply

#3
Hey Tom, dank je wel voor je reactie!

Ik kijk zeker naar de sport, maar een 1.3 of 1.5 is mij ook prima op zich. Voor het knallen heb ik de Subaru. Het wordt sowieso benzine. Verder ben ik gek op oem, dus waarschijnlijk verander ik er weinig tot niks aan. Is het onderstel van de sport (veel) beter dan een reguliere Swift? Ik wil vooral lekker forenzen op 80km wegen.
Reply

#4
Wel merkbaar in elk geval. De dempers zijn er anders meen ik en staat 1cm lager maar de sport is ook goed aangekleed en de motor heeft stiekem ook best wat wijzigingen om hem bulletproof te maken maar ken die niet allemaal uit mijn hoofd moet ik zeggen. Plus het verschil in prijs van sport tegenover een gewone is te verwaarlozen terwijl de nieuwprijs van de sport hetzelfde was als 2 basis 1.3 Swifts.
39



Reply

#5
Duidelijk verhaal, ik ben inmiddels lekker aan het zoeken. De 4grip viel mij ook op, wat leuk dat de swift er ook in 4x4 is. Is dat een. Vergelijkbaar systeem wat je onder de jimny vindt, of een erg uitgeklede versie daarvan?

Ik moet maar eens gaan proefrijden ook, genoeg te koop.
Reply

#6
Hallo.. Al wat proefritten gemaakt of een auto gekocht?
39



Reply

#7
Haha nee nog niet! Ik ben wel iedere dag aan het kijken moet ik zeggen. Ook de Yaris T-sport staat op de shortlist, maar ik vind de swift toch wat volwassener ogen als auto. Die heeft dan ook mijn voorkeu op het moment. Ik wil wel in beide een keer rijden voor ik besluit neem.

De lol van een lichte voorwielaandrijver met relatief beperkt vermogen spreekt me wel erg aan. Het is leuk dat je er een beetje voor moet werken om hard te gaan.
Reply

#8
Welkom
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.