nieuwe swift rijder
#1
Goedendag,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een rode Suzuki Swift 1.3 shogun uit 2008, met ongeveer 220.000 km op de teller.

Na het krijgen van een leasehok (Peugeot 308 1.6 HDI) moesten de privé-auto's (Audi A4 avant 2.0 tdi en een VW Golf 1.9 tdi grijs kenteken) de deur uit en moest er een andere auto voor de baas in huis voor terug komen.

De aanschafprijs was niet heel erg hoog, dus er moest een lijst gemaakt worden met potentiele kandidaten.

De Suzuki Swift stond bovenaan de lijdt bij de 2 dames thuis.
Verder konden ze kiezen uit een Mitsubishi Colt, maar die was kansloos, want die werd lelijk bevonden.
Verder nog een Mazda 2 vanaf 2008 en een Toyota Yaris vanaf 2008, maar die 2 lagen net buiten het budget wat ik wilde uitgeven voor een 2e auto.

Maar ja, die versnellingsbak problemen zaten me niet helemaal lekker.
Totdat ik deze Swift te koop zag staan, met nieuwe koppeling en gereviseerde versnellingsbak. Voor een prijs die binnen het gewenste budget viel.

Dus hup, in de auto met de 2 dames, en een proefrit maken.
Het rijdt heel anders dan een TDI (gebrek aan koppel bij lage toeren), dus dat was even wennen.
Maar de dames gaven hun goedkeuring, dus de koop was daarna snel geregeld.

De Swift heeft wel wat kleine minpunten, maar ja, het is geen nieuwe, dus dat is wel op te lossen.

De schakelaar van de binnenverlichting is lam, dus daar haal ik op de sloop een andere voor.
Er zit wat schade op de achterbumper, maar met een lakstift zal het minder zichtbaar worden.
De 2 sleutels missen de kunststof achterkant. 1 sleutel werkt niet {afstandsbediening werkt niet en hij wil niet starten met deze sleutel)
De afstandsbediening van de andere sleutel opent alleen de bestuurdersdeur. De overige deuren blijven op slot
Reply

#2
Is het niet toevallig dat je 2x snel moet drukken om alles open te krijgen? Zo is het standaard met de drukknoopjes van de keyless entree. Ik denk dat de afstandbediening ook naar wens van de gebruiker geprogrammeerd kan worden.
39



Reply

#3
(23-07-2022, 00:37)Tomswiftswiftswift Wrote: Is het niet toevallig dat je 2x snel moet drukken om alles open te krijgen? Zo is het standaard met de drukknoopjes van de keyless entree. Ik denk dat de afstandbediening ook naar wens van de gebruiker geprogrammeerd kan worden.

Klopt, ben er ook achter gekomen.
2x drukken om alle deuren te ontgrendelen
Reply

#4
Welkom
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.