Suzuki Alto VI 2004 thermostaat
#1
Hoi,

Sinds kort slaat de temperatuur meter van mijn Suzuki Alto VI 2004 nog maar een beetje uit. De meter blijft bij de C tijdens het rijden en gaat niet naar het midden. Bij stationair loopt deze langzaam weer op naar het midden. Ook de kachel wordt nauwelijks warm. Mijn vermoeden is een open thermostaat.

Als ik zoek naar thermostaat alternatieven komen er twee temperatuur opties tevoorschijn (82 en 88 graden). Het is me niet duidelijk waarom er twee varianten zijn, of wat de openingstemperatuur is van de originele thermostaat. Weet iemand hier meer over? Zodoende kan ik de juiste bestellen. Alvast bedankt.

Jan
Reply

#2
88 is normaal hier, 82 is meer voor Scandinavische contreien.
Reply

#3
Er zijn meestal meerdere varianten ze worden meestal zomer en winter thermostaat genoemd.
Ik landen waar ze koudere winters hebben zoals bijvoorbeeld Zweden zal de keuze naar de thermostaat met de hoogste temperatuur uit gaan.
Voor Nederland gaat de keuze meestal naar de langere temperatuur uit.
Reply

#4
Bij mijn Alto zit de thermostaat van 82 graden er in.
Reply

#5
Bedankt voor de reacties zo ver. Inmiddels heb ik de service manual kunnen vinden van de Suzuki Alto VI RF410 uitvoering. Hierin staat de temperatuur versie van 82 graden beschreven. Met jullie feedback en deze informatie ga ik de 82 graden bestellen. Zijn er bepaalde merken aan te bevelen (Kavo, Gates, Blueprint, NRF)? Is de openingstemperatuur evt. af te lezen van de oude thermostaat als ik die eruit haal?

[Image: Knipsel.jpg]
Reply

#6
Ik zou de goedkoopste pakken.
De temperatuur zou best wel eens op de oude thermostaat op de rand kunnen staan.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.