kuren Suzuki Liana
#1
hallo,

ik rijd nu zo'n 5 jaar een Suzuki Liana uit 2002. heb nog nooit grote probelemen gehad maar sinds een week of 2 a 3 begint mijn Suzuki rare kuren te vertonen. Zoals dat mijn koelvloeistof reservoor helemaal leeg in na zo'n 2 weken. is dat normaal? (denk zelf namelijk niet maar mijn temperatuur van de motor wordt niet hoger dan 2 stepen). ook geeft mijn auto het ABS lampje aan maar het rare is dat die de ene keer brandt en de andere keer weer helemaal niet. wat kan hiervan de oorzaak zijn?
en het laatste dingetje is mijn auto zoemd/bromd af en toe heel erg en hoe meer gas ik geef hoe harder dat dan klinkt, wat is hier de oorzaak van?
en als laatste vraag is het mogelijk om dit allemaal zelf op te lossen of kan ik mijn auto beter even langs een garage sturen?

Gr, Jasmijn
Reply

#2
Koelvloeistof die verdwijnt is niet normaal, bekijk eerst of er niet ergens een slang lekt naar reservoir of reservoir zelf. Bekijk of er genoeg KVS zit in je radiateur, en het kan zijn dat je radiateurdop niet goed afsluit. Bekijk of je geen mayonaise hebt op je radiateur dop.Bekijk ook de slangen van en naar radiateur dat die niet ergens lekken, laat de motor draaien tot die warm is en kijk of er ergens lekkages zitten. ABS lampje kan een sensor zijn die vervuild is of defect, even laten uitlezen bij de garage.Zoemend /brommend geluid kan echt van alles zijn, kunnen je banden zijn, een wiellager, iets wat tegen de onderkant aan schuurt zoals uitlaat, noem het maar op. Lees deze topic over KVS: https://forum.fok.nl/topic/1875018/1/25
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.