Allereerste Jimny
#1
Hallo

Ik ben Jules, 24 jaar en na de voorbije jaren uitsluitend met de motor te rijden, is het nu tijd voor mijn eerste wagen.
Dit zou bij voorkeur een Suzuki Jimny (hardtop) zijn en daarom ben hier dus aangeland. Ik hoop hier info te vinden die me helpt bij m'n eerste aankoop en bij de mogelijke herstellingen die ik zoveel mogelijk zelf zou willen uitvoeren.
Ik heb een budget van maximaal €5000 voor een in uitmuntende staat, is dit realistisch?

Groeten,
Jules
Reply

#2
Allereerst welkom, of het realistisch is?Is dat bedrag incl of exclusief eventuele reparaties?Motorisch is Suzuki sterk, roest kan een probleem zijn. Ik neem aan dat je al gekeken hebt wat er te koop is? Neem iemand mee die er verstand van heeft of laat een aankoop keuring doen, scheelt je veel ellende. Particuliere aankoop kan je wat geld schelen, maar ook daar neem iemand mee, maak een proefrit in een paar dan weet je hoe het rijdt of er verschil in zit. Of je bedrag genoeg is, hangt af van bouwjaar, hoeveel die gelopen heeft, of er goed onderhoud aan is gedaan. Nu wil het niks zeggen dat een auto zijn beurtjes gehad heeft, zie maar bij klokje rond van Autoweek. Kort let op roest, oliepeil controleren, kleur olie, geen mayo onder de oliedop.Hoe die start schakelt etc. Ik zou zorgen dat ik bepaald bedrag overhield voor onderhoud,je weet toch niet hoe er mee omgegaan is. Bij een garage probeer er langer garantie op bak aandrijving uit te slepen en laat het zwart op wit zetten.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Meerdere jimny's bekijken. 1/3 zit onder die prijs. 2/3 zit boven die prijs (veelal nieuwere). Persoonlijkheid vind ik o der houd wel erg belangrijk maar ik denk dat leibniz bedoeld dat niet iedere garage alles uitvoert of goed uitvoert. Verder zijn er ook autobezitters die bewust niet alles laten uitvoeren wat gedaan moet worden. Zelf laat ik na altijd nog het 1 en ander uitvoeren en liever nog doe ik het zelf want uiteindelijk moet een garage gewoon veel geld opbrengen om niet in rode cijfers te zitten en de consument moet het betalenSmile
39



Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.