Verbruik verminderen van een ignis
#1
Goeiendag allemaal

Mijn naam is Adje, ik heb in de paar jaar dat ik mijn rijbewijs heb al een swift 1.3 special gehad en een baleno 1.6 sport.
Maar nu heb ik een ignnis 1.3 first edition 5deurs, zoals bij vele bekend meschien is de ignis niet zo zuinig dan als op papier is aangegeven daardoor als ik bij de reviews kijk van de ignis 1.3 dat ze ... gemiddeld 1 op 13 of 14 halen ik heb tot nu toe met toevoegingen aan de brandstof (brandstofcleaner) en nieuwe bougies al 1 op 15 kunnen halen maar, maar net.

Mijn idee was dus om van een suzuki liana 1.6 de versnellings bak te halen en deze in de ignis te zetten. De ratio's van de 1.5 ignis is eigenlijk "net zo slecht' als de 1.3 bakken, en dat geld voor de sport en de glx versie, zover ik bekeken heb.
De suzukie liana rijd uit eindelijk met 3100 touren 120 en met een ignis zeker 3500 touren.

Daarom ben ik heel erg benieuwd wat de liana bak gaat doen als ik hem in de ignis zet.
Ik probeer zoveel mogelijk foto's en informatie te delen als er iemand net zo "gek" is als ik en of fantiek om ... nog wat zuinigheid te krijgen in de ignis.

Groeten,
Adje
Reply

#2
Hey Adje,

Leuk dat je ook gelijk een project hebt aangemaakt.
Veel succes! 39
[Image: DKBUEhx.jpg]
Reply

#3
Dat dacht ik, zou leuk zijn als het werkt meschien zijn er meerdere die graag liever zuiniger in een ignis rijden, de mensen zonder sport versie dan39
Reply

#4
Met de versnellingsbak rommelen werkt zeker. Ik heb ooit een Ignis Sport omgebouwd naar 4x4. De internals & eindoverbrenging van de Sport heb ik toen in de 4x4 bak gebouwd (omdat dat voor sportief rijden leuker is met kortere versnellingen) maar ik heb de 5e versnelling van de 4x4 bak gebruikt. Dit omdat dat idd zo'n 500 tpm scheelde op de snelweg.

Verder zou ik naast de bougies ook alle olie & filters verversen. Kan nooit kwaad. En de banden harder oppompen dan aanbevolen (niet te extreem natuurlijk, maar bijvoorbeel 2.4 als 2.2 aanbevolen staat)

Ow en brede banden vreten ook brandstof. Ga bijvoorbeeld voor de fietswieltjes van de nieuwe Ignis. Die zijn lekker smal
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#5
Oja dat was ik vergeten te vermelden ik heb week geleden ook mijn motor olie filter en olie gewisseld, er stonden 2 olie filters op gegeven 1 iets wat bredere en een wat kleinere daar heb ik de wat bredere gepakt als in gedachten meer oppervlakte houd meer tegen, maar kan ook zo dat het niet veel scheelt met elkaar, ik heb er 5-w30 kroneoil in gedaan en tot max gevuld.

Super vet dat je de 5e versnelling hebt over gezet, ik ben best zeker in de dingen die ik doe, en in totaal al 3 versnellings bakken verwisseld en voel me bijna al een auto monteur(sarcasties), ik heb echt bar weinig verstand van auto,s en kan eigenlijk alleen de dingen vergelijken met grote machines als trekkers, kranen etc maarja er zijn niks voor niks verschillende monteurs daar in.
Dus een versnellings bak open trekken en even wat componenten verwisselen ben ik nog niet zo zeker van en meschien meerdere mensen ook niet.
Dus daarom doe ik het lekker "makkelijk" en gooi er een andere versnellingsbak onder.
Ik zit ook naar andere velgen wat grotere dan de standaard 15inches die er nu onder zitten, maar inder daad ik zoek wel op wat dunnere of gelijke diktes.

Bedankt voor je reactie!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.