Reactie plaatsen 
Brunoxide's Mk5 2002 Swift Summum 'Special', (1 na snelste swiffer op GTI na)
brunoxide Offline
forumlid

Auto: 1.3 Swift mk5 16v SOHC
Bericht: #1
Brunoxide's Mk5 2002 Swift Summum 'Special', (1 na snelste swiffer op GTI na)
Merk : Suzuki
Type : 2002 Swift MK5 Summum 'Special' SOHC-16V (zeer snel, alles electrisch, airco.. etc )
Kleur : Metallic blauw
Motorinhoud : 1.3l
Bouwjaar : 30 dec 2002
Kilometerstand : 187K
APK tot: 22-01-2023
Extra's : Zie onder
Omschrijving/Mankementen: Zie onder
Woonplaats/plaats waar de auto te bezichtigen is : Haarlem Centrum

Richtprijs : rond de 1000,- ? (Alleen al aan de velgen/spuiten van velgen/verbreden/platte sportbandjes en verlaging die eronder hangt, zitten we er al ruim boven de EUR 1200,- . Los van de nieuwe (2021) geplaatse distri EN multi riemen, gereviseerde airco, grote beurt, kleppen stellen etc....

(De mensen die me hier goed kennen weten wat ik allemaal in deze auto heb gestopt qua styling, onderdelen, verlagen, velgen/banden/ onderhoud, alle beurten, onderdelen, details, etc etc. , zo niet: zie mijn wie=wie : https://www.suzukiclubnederland.nl/forum...?tid=22684

Als je over een lasapparaat, plaatmetaal, een beetje aardig gereedschap en skills hebt om die dorpels/gaten te fixen kost het je eigenlijk vooral een (halve tot n hele?) dag werk om nog flink wat jaartjes vooruit te kunnen Smile
Qua benodigd plaatmetaal voor het fixen van de dorpels hebben we t over tientjes-werk.
Ik ben zelf DJ/producer, geen mechanicus, ik investeer mn geld nu liever in iets wat -met mijn skillset- rendabeler is.

[Afbeelding: 360.jpg]

Hey SC fans,

Geen idee wie hier van 'de oude garde' nog heel actief is, flink tijdje geleden dat k hier ben ingelogd geweest, k hoop dat t alle suzi-owners hier allemaal goed gaat iig Smile

Ja daar gaat ze dan toch echt... Na +- 10 jaar met dit heerlijk snelle monstertje gereden te hebben ga ik mijn MK5 Swift summum 'special' edition ,op ABS na de meest luxe uitvoering, en op 1 na snelste swift. van de hand doen. T is mooi geweest, t is tijd voor wat nieuws.

[b][i][NB: Deze advertentie zal de komende dagen geupdate worden. (met name: goede recente foto's van details van huidige staat/aandachtspunten van de auto) plus evt extra maten/features/bijzonderheden die ik nog moet checken/tegenkom etc. De foto's die je op dit moment hier ziet zijn wél allemaal recent genomen.

Plaatwerk rondom: eigenlijk in bijna elk paneel is er wel een (kleiin) deukje, is er iets gekrast etc...

Grootse euvels zijn de welbekende Swifferkwaaltjes;

-Roestige dorpels
-2 mooie kijkgaatjes onder t tapijt bij de bestuurder en passagierskant.

[i]moet sws ff wat plaatmetaal op gelast worden voor de APK over een jaar @ jan. 2023 [i/]

-Stuur staat +- 15% naar rechts na een intiem onderonsje met een medeweggebruiker (haar schuld overigens) moet dus sws uitgelijnd worden: hier gaat een schade expert komende week nog naar kijken voor een echte diagnose.

Verder, zoals bij elke swiffer anno 2022 is er her en der e.e.a lekker krokant (kofferbak heeft roest her en der o.a, en wat (lichte) roestplekjes op de scheiding van t dak en de her en der aan de buitenkant.

Reden van verkoop: geen zin om nog geld te steken in de auto terwijl ik eigenlijk al een tijdje een andere auto wil.

Verder is de onderkant nog steeds vrij hard, rijdt nog steeds als n trein en trekt nog steeds als een monstertje.

-

Vele leuke aanpassingen..

(1e afgifte: 30 dec. 2002)

760kg gewicht met 86PK; 1 na snelste swift op de GTI na, trekt met deze banden/velgen/verlaging van 0-100 in rond de 8-9 sec als je een x ff haast hebt, (gaat tot +-55km/u in zn 1, en tot 102km/u in zn 2)

1.3L, 86PK SOHC-blok met 760 kg gewicht. Het trekt zo heerlijk. (Zodra je boven de 3000 RPM zit komt t monstertje echt los en is t feest)

Hierbij alle specs en eenpassingen:

Recentelijk nog grote beurt laten doen, ook recentelijk nog nieuwe V-snaar en Multiriem laten vervangen en Airco laten vullen. (zie foto's van kersverse riemen),

[Afbeelding: 20211224-210324.jpg]
[Afbeelding: 20211224-210703.jpg]

Dit jaar nog kleppen opnieuw laten afstellen, trekt (als je hem echt tot vlak voor de toerenbengrenzer opengooit dan, tot +- 6500 RPM naar 102km/u nu in de 2e versnelling. (Icm deze banden/velgen van 0-100 in (bij echt ideale omstandigheden) rond de 8,5 a 9 seconden.. Aardig lekkah, word er nog elke dag zeer blij van Smile

Ik hoop dat ik iemand nog blij kan maken met dit +-10 jaar met liefde gereden/onderhouden scheurmonstertje met n aantal toffe aanpassingen.

- 10-LG-BG
- APK tot 22 Jan 2023
- KM stand bij aankoop in 2010: 95K, toen riemen laten vervangen, huidige stand: 187K
- V snaar en multi Riem voor het laatst dit jaar weer ns laten vervangen
- +-1,5 jaar geleden koppeling en drukgroepen laten vervangen.
- Airco (+-6 maand geleden tijdens grote beurt gereviseerd en gevuld)
- Airbags voorin
- Alpine CDE-103 BT radio met bluetooth bellen.
- In de hoedenplank 6x9 hoedenplankspeaker uitsparingen uitgezaagd, kan ik evt laten zitten, (de sub en versterkers gaan er helaas uit ;P
- Elektrische ramen
- Elektrische koplamp-verstelling
- Elektrische buitenspiegel-verstelling
- Rondom APEX 4cm verlaagd.
- Achterkant aan beide kanten 0,25 cm verbreed dmv spacers
- Achterste 3 ramen zwart getint bij professioneel bedrijf (folie @ achterraam begint na 10 jaar seizoenswisselingen her en der nu wel te bollen,
- Folie zijramen en de gewrapte B/C stijlen zijn nog in goed tot zeer goede staat
- Achterspoiler
- Zwarte tankklep (matcht mooi bij getinte ramen/velgen)
- B en C stijlen gewrapt in zwart hoogglans vinyl (voor 'zwevend-dak-effect')
- Ronal sportvelgen 15'', 195x15x45 deze heb ik bij aankoop volledig laten
reviseren (ze zijn gericht, geschuurd, gelast, en opnieuw gespoten in audi-a ntraciet met (op mijn verzoek) extra metallic erin.
- Blauwe alloygator randen. (1 alloygator rand heeft flinke stoeprandschade, 2 helemaal geen schade, de andere lichte schade, maar das t mooie van alloygators, je schraapt t er weer af en t is weer als nieuw (nog niet gedaan dus zijn nog makkelijk op te lappen met een goed scherp mesje oid.
- Japstyle RVS holle achterpijp met flinke brul. (zie filmpje)
- Voorbanden: Uniroyal Rainsport 3 met nog ruim aantal millimters profiel, zeer veel grip met regen door 'shark skin technology'
- Achterbanden Uniroyal Rainsport 2 met nog iets dieper profiel.
- Cupholders
- 6000K Pilot LED-kentekenplaatverlichting
- Geheel blauw metallic meegespoten bumpers in carosseriekleur
- Kuipstoelen
- +-6 maanden geleden nieuwe voorkentekenplaat + (merkloze) plaathouder geplaatst ivm buurman die me schampte tijdens t achteruit inparkeren.
- LED stadslichten (6000K)
- Oranje knipperlichtbehuizingen voorkant vervangen met transparante Valeo units.
- Voor-knipperlichten voorzien van wit knipperende LED's, (6000k), +-5 maanden geleden geplaatst.
- Knippers zijn voorzien van weerstandjes ter voorkoming van 'hyperflash' effect bij het stoplicht.
- Alle (gloei)lampjes van dashboard-asbak, en verwarming/airco unit verlichting,
+-5/6maanden geleden laten vervangen.
- Opel Astra-G zijknippers silver-look (met oranje LED's (geen hyperflash door weerstandjes)
- Koplampen vervangen met +-5000K Philips WhiteVision Ultra H4 Xenon-look koplampen sinds een maand of 3. (xenon eruitgehaald ivm nieuwe wet van 2019, evt los beschikbaar)
- Mistlichten in voorbumpers
- Mistlichten voorzien van 6000K LED dagrijverlichting, doen het niet meer, niet de moeite genomen te vervangen.
-Dome light = LED 6000K 1,2 W. flinke bak licht in de auto als je iets zoekt (ook op de achterbank)
-Zelfgemaakte grill, (originele grill heb ik miss nog wel ergens liggen)
-Mooi ingebouwd origineel suzuki schakelaartje naast de lamphoogteinstelling voor een extra 12V aansluiting (ik gebruikte deze extra LED interieurverlichting maar je kan hier in principe alles wat op 12V draait op aansluiten
-Nieuwe remschhijven + klauwen aan voorkant +- 3 jaar geleden.
-Custom made vloermatten met blauwe randen gestikt in carosseriekleur. (bestuurdersmat is helemaal op en zit een gat in, rest vd mattten nog ok, achtermatten zijn)
-Luxe 'Armster' middenconsole/steun (met leder uitgevoerd, (het leer heeft zn beste tijd gehad, maar werkt nog perfect met veel opbergplek in de console)
- Zwart lederen pookhoes met blauwe stiksels in carosseriekleur
- Meegespoten middenconsole in carosserie kleur
- Nieuwe achterwiellagers +- in 2018 geplaatst

Voor een uitgebreide map met foto's video's van zo ongeveer alles wat op beeld te krijgen is, stuur PM en ik upload naar wetransfer en stuur het je Smile

TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-02-2022 om 01:02 door brunoxide.)
24-12-2021 02:55
Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
Walter Offline
Swift repairer
SCN Bestuur

Auto: Mk2 GTi
Bericht: #2
RE: Brunoxide's Mk5 2002 Swift Summum 'Special', (1 na snelste swiffer op GTI na)
Goed verhaal Brunoxide.
Maar wil je het verplichte lijstje even overnemen.
En een richtprijs is ook wel handing Wink
24-12-2021 10:43
brunoxide Offline
forumlid

Bericht: #3
RE: Brunoxide's Mk5 2002 Swift Summum 'Special', (1 na snelste swiffer op GTI na)
(24-12-2021 10:43)Walter schreef:  Goed verhaal Brunoxide.
Maar wil je het verplichte lijstje even overnemen.
En een richtprijs is ook wel handing Wink
I know ik had al een berichje gestuurd naar de admins of k t nog kon aanpassen maar k had al gepost en kon niet meer editen, Zal het nu alsnog editen en ook hieronder bij deze:

[b]Merk : Suzuki
Type : Swift Mk5 Summum 'Special' SOHC-16V (zeer snel, alles electrisch, airco.. etc )
Kleur : Metallic blauw
Motorinhoud : 1.3l
Bouwjaar : 30 dec 2002
Kilometerstand : 187K
APK tot: 22-01-2022
Extra's : Zie onder
Omschrijving/Mankementen: Zie onder
Woonplaats/plaats waar de auto te bezichtigen is : Haarlem Centrum

Richtprijs :

+-1000,- (Alleen al aan de velgen/spuiten van de velgen/verbreden/platte sportbandjes en verlaging die eronder hangt er al ruim boven de EUR 1200,- onder, (De mensen die me hier goed kennen weten wat ik allemaal in deze auto heb gestopt qua styling, onderdelen, verlagen, velgen/banden/ onderhoud, alle beurten, onderdelen, details, etc etc. , zo niet, zie mijn wie=wie Wink .

Als je over een lasapparaat, plaatmetaal, een beetje aardig gereedschap maar vooral de skills hebt om die dorpels/gaatjes te fixen kost het je eigenlijk vooral een (halve tot n hele?) dag werk. (mbt t uitlijnen wacht ik nog op schade-expert)

Qua benodigd materiaal voor het fixen van de dorpels hebben we t denk ik over tientjes-werk, maar vooral (best wat) tijd.

Ik ben zelf DJ/producer, geen mechanicus, ik investeer mn geld nu liever in iets wat -met mijn skillset- rendabeler is.

TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-02-2022 om 01:09 door brunoxide.)
24-12-2021 11:10
brunoxide Offline
forumlid

Bericht: #4
Richtprijs verlaagd, hierbij downloadlink met alle foto's/filmpjes van zon beetje elk hoekje/gaatje van de auto.

https://fromsmash.com/Auv0azFxQx-dt

03-01-2022 19:04
brunoxide Offline
forumlid

Bericht: #5
K ben echt amazed als ik kijk naar het aantal reacties in de 'te koop' fora.... (gemmideld tussen de 0-2 reacties bij een advertentie) , ook nog nul geinteresseerden op mijn supersnelle swift?! What happened here in de afgelopen 10 jaar? Is de swiffer nu gewoon totaal afgeschreven in NL? Ik heb iig (oa op basis van dit forum nu anno 2021)

niet t idee dat de community rond t oude geliefde model swift nog 'leeft' .....

07-01-2022 15:25
SS80 Offline
forumlid

Auto: Suzuki Swift 1987
Bericht: #6
Ik ben bang dat social media de dood is van fora. Zo is het Suzuki Alto Club forum ook overleden een paar jaar geleden. Erg jammer want zo verdwijnt een hoop kennis.

Als je veel reacties wil zal je toch moeten betalen op marktplaats ben ik bang.

'83 Alto SS80 handbak
'87 Swift GL SA310 automaat
'94 Swift GLX sedan 1.6 automaat
08-01-2022 17:17
Swift-Vriend Offline
forumlid

Auto: 98 & 99 Swift 1.3 en Geo
Bericht: #7
Jammer dat het zo ver weg is

[Afbeelding: rNPUoWw.png] < KLIK HIER VOOR MEER
24-02-2022 18:28
Tomswiftswiftswift Offline
forumlid

Auto: personenauto
Ik herken de Swift ook wel. Leuke auto. Veel mods.
Suc6 met de verkoop

39
25-02-2022 00:07
brunoxide Offline
forumlid

Bericht: #9
(08-01-2022 17:17)SS80 schreef:  Ik ben bang dat social media de dood is van fora. Zo is het Suzuki Alto Club forum ook overleden een paar jaar geleden. Erg jammer want zo verdwijnt een hoop kennis.

Als je veel reacties wil zal je toch moeten betalen op marktplaats ben ik bang.

Jeap, lijkt er zeker op idd, maar ik heb gelukkig weer een jaartje APK dus k wacht nog rustig af Smile

(24-02-2022 18:28)Swift-Vriend schreef:  Jammer dat het zo ver weg is

Ga wellicht komende week richting andere kant van NL rijden, we zouden ergens in de buurt kunnen meeten evt Smile

(25-02-2022 00:07)Tomswiftswiftswift schreef:  Ik herken de Swift ook wel. Leuke auto. Veel mods.
Suc6 met de verkoop

Thx :-) :-)

(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-02-2022 om 01:12 door brunoxide.)
25-02-2022 01:11
Walter Offline
Swift repairer
SCN Bestuur

Auto: Mk2 GTi
Bericht: #10
Jeap, lijkt er zeker op idd, maar ik heb gelukkig weer een jaartje APK dus k wacht nog rustig af Smile

Gefelicteerd daarmee Brunoxide 393939
25-02-2022 07:38
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)