Swift 2001 nieuwe ISO stekker inbouwen
#1
Hey iedereen,

Eerste post! En gelijk praktisch.
Ik heb sinds een paar weken een Suzuki Swift uit 2001 aangeschaft. Eerste auto en gelijk dolgelukkig.

Ik mis alleen de radio nog! Die zat er namelijk niet in toen ik m' kocht. Ofja... wel, maar niet aangesloten en volgens mij door de handelaar er in geschoven zodat het nog wat leek.

Ik heb die oude radio eruit gevist en schrok een beetje van de kabels die er achter lagen, ogenschijnlijk heeft er iemand al flink aan lopen hanessen... Ik wil er graag gewoon ISO stekkers op aansluiten. Dus het liefst knip ik alle adapters die er nu op zitten er af.

[Image: SUDOvyC.jpg]

Ik weet alleen niet zo goed welke kabels bij welke horen. Is hier een overzicht (met kleuren) voor te vinden? Of is dit algemeen in elke auto of Suzuki?


Zoals ik zei, eerste auto.. best handig met van alles maar ik heb nog nooit aan de elektronica van een auto geknutseld.

Alle tips/overzichten/schema's zijn welkom!
Reply

#2
Bij nader inzien zitten de juiste aansluitngen er gewoon wél op! haha, wel fijn.
Ik heb alleen eerder gelezen dat er dus al kabels zouden moeten liggen voor speakers aan de achterkant (in bijv de hoedenplank) Ik kan ze niet vinden... Klopt het dat ze er niet liggen?
Reply

#3
Ik denk dat er wel speakerbekabeling naar achter ligt maar zitten er geen speakers net voor het zitvlak van de achterbank?
39



Reply

#4
Persoonlijk krijg ik een onpasselijk gevoel als ik scotch verbindingen zie, beste is gewoon solderen krimpkous erover heen. Ja ik haal de bedrading eruit uit de stekker vroeger deed ik dat met heel dunne naald, lipjes naar binnen buigen.Tegenwoordig gereedschap voor aangeschaft. De stekker die je in je rechterhand hebt is voor de voeding van je autoradio.Bruine stekker is voor de speakers. Deel is met tape afgeplakt, dus ik ga ervanuit dat je voorin wel luidsprekers hebt. Bekabeling naar achteren zal er ook wel inzitten lijkt me, hier zie je schema van iso stekkers: https://www.caraudioforbeginners.nl/wp-c...mage29.jpg. Waar een zwarte streep zit op draad van je speaker stekker = de -, de andere is positief. Ik zou de boel netter doen als dit of laten doen als je er te weinig verstand van hebt, krijg je hele gekke dingen dat er een zekering ploft. Scotch verbindingen worden gebruikt omdat je er snel mee kunt werken, tijd = geld.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
(16-12-2021, 01:37)Tomswiftswiftswift Wrote: Ik denk dat er wel speakerbekabeling naar achter ligt maar zitten er geen speakers net voor het zitvlak van de achterbank?

Ik heb nieuwe speakers in de hoedenplank gemonteerd, ik zag inderdaad de kleine grilletjes voor speakers naast de achterbank maar dat was mij teveel moeite en bovendien zouden de speakers dan te klein zijn voor mijn wensen Wink
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.