Suzuki sx4 ( 2008) lekkage
#1
Bij mijn suzuki sx4 van 2008 heb ik water onder de mat van de bijrijder. Onder de motorkap zie ik wel water staan net onder het raam. Dit is regenwater. Hoort daar water te staan of zit er iets verstopt? Kan er zelf verder niet bij. Het zit achter die plastic kap. Het is geen schoon water. Heb foto's, maar kan zo niet zien hoe ik die kan plaatsen. Deze staan bij mijn camera
Reply

#2
Nee dat hoort niet!

Die plastic kap heet een paravaan, die zal je er af moeten halen.
Dan zit er links en rechts een afwatering dat zal verstopt zitten met een hoop boomafval.
Reply

#3
(25-10-2021, 15:34)Bo652 Wrote: Nee dat hoort niet!

Die plastic kap heet een paravaan, die zal je er af moeten halen.
Dan zit er links en rechts een afwatering dat zal verstopt zitten met een hoop boomafval.

Bedankt voor deze reactie!

Dan zal hij toch naar de suzuki dealer moeten, want ik ben een leek wat dat betreft.

Dit kan dan de oorzaak zijn van het vocht in de auto?

In de winter dit jaar waren de ramen constant bevroren en de vloer aan de bijrijderskant was behoorlijk vochtig
Reply

#4
Zoals boven uitgelegd, je afvoer zit verstopt!
Dat water moet toch ergens heen en loopt dan vervolgens je interieur in.

Overigens is het niet moeilijk om die paravaan even te verwijderen en de boel te ontstoppen.
Het begint zo als met zo veel dingen eerst even goed kijken.
Je ruitenwisserarmen verwijderen, kwestie van twee boutjes los draaien en de armen er af trekken.
Dan de paravaan er af, die kan of geschroefd of geklikt zitten, dat weet ik niet uit mijn hoofd bij een swift.
Dan de rommel er uit, dan kan je even testen of het weer weg loopt door er wat water in te gooien, zo niet dn zul je die gaatjes voorzichtig moeten doorprikken.

Succes!
Reply

#5
Gaatjes vrijmaken voor afvoer regenwater, pak een remkabel ergens van een ouwe fiets. En bij mijn Suzuki zit de paravaan geklikt met een soort koevoetje voorzichtig losklikken kans is erg groot dat die kapot gaan en zijn prijzige dingetje, paar jaar geleden 1,50 of zoiets per stuk.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.