Voorstellen + vraag over 1.6 model
#1
Goedendag allemaal,

Maarten hier, woonachtig in west-brabant.
Ik ben {was} de trotse bezitter {althans moeder de vrouw} van een Swift 2008 shogun 1.3 uit japan. Hier heb ik, nadat ik op dit forum had geleerd waar het verschil te vinden was, bewust naar gezocht.

Na 2.5 plezierige jaren, heeft moeders de vrouw besloten dat de orginele vorm wel een beetje modificatie kon gebruiken. Dit met gebruik van een trekhaak van een medeweggebruiker stupid Ze maakt het verder prima, dat is het voornaamste natuurlijk.

Nu ben ik toch weer op zoek naar een hip autootje {liefst automaat} uit de betrouwbare aziatische hoek, maar dan valt de swift af, dus die vereiste laten we misschien maar varen. Verder vind ik, op de swift na, dat er niet zoveel leuke modellen kleine auto's zijn. Houd gewoon niet van die hoekige vormen van nu.
Ik ben dan meer van de clio williams / 205 gti of voor nu, van de polo of golf. Deze zuipen alleen vaak olie Thumbsdown Heb ook naar een kia ceed gekeken, maar 110 pk uit een 1600 vind ik wat magertjes.

Ondanks dat ik het een plezierig karretje vond, is wat meer vermogen en wat meer opties wel gewenst. Nu wil ik geen 1 of 1.2 met turbo, dus is mijn oog gevallen op de swift 1.6 sport variant.

Alleen is mijn vraag nu: zijn hier ook japanners van te vinden of zijn deze allemaal in Hongarije geproduceerd ??

Hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven, zodat ik mijn zoektocht verder kan zetten. Of stoppen, want op de een of andere manier trekt een Hongaar mij minder. Al is dit gewoon op basis van een gevoel.
Maar misschien kan iemand mij hier ook wel overtuigen om wel gewoon voor een Hongaar te kiezen.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Reply

#2
Hoi Maarten,

Ik had precies dezelfde vraag toen ik aan het kijken was voor een 1.6 sport, echter zijn ze echt bijna niet te vinden in het japans. Ik heb zelf inmiddels een hongaarse gekocht, nog geen problemen mee gehad. Het bekende probleem van de hongaarse swift is roest, mijn auto heeft echt maar 2 hele kleine roest vlekjes op de lak maar verder niet. Best netjes voor een auto uit 2009.
Reply

#3
(23-10-2021, 18:30)JasperD Wrote: Hoi Maarten,

Ik had precies dezelfde vraag toen ik aan het kijken was voor een 1.6 sport, echter zijn ze echt bijna niet te vinden in het japans. Ik heb zelf inmiddels een hongaarse gekocht, nog geen problemen mee gehad. Het bekende probleem van de hongaarse swift is roest, mijn auto heeft echt maar 2 hele kleine roest vlekjes op de lak maar verder niet. Best netjes voor een auto uit 2009.

Hallo Jasper,

Bedankt voor je reactie.

Dat is zeker netjes, maar dat is net wel het verschil, mijn japanner uit 2008 had nog geen roest.
Weet verder niet of de japanners en de hongaren technisch hetzelfde zijn eigenlijk. Als dat zo is, dan is een plekje roest voor een auto van die leeftijd zeer zeker geen onoverkomelijkheid.

Maar van de 1.3 shogun weet ik dat er nog best wel wat japanners tussen zitten. Maar ben eigenlijk benieuwd of er op de boot vanuit japan uberhaupt 1.6 modellen naar het europese vastenland gekomen zijn.....

Er zal vast wel iemand hier op het forum zijn die mij dat kan {en misschien ook wel wil} vertellen......
Reply

#4
Die zijn allemaal 100% Japans maar in Hongarije in elkaar gezet. Enig kwaliteitsverschil is geen info van de dealer zelf vermoed ik maar meer een klein fabeltje dat zich langzaam wist te verspreiden. Ik had een 2007 sport. Die auto had geen roest na 10 jaar buiten zijn. Nergens waren de panelgaps groter als bij een 1.3 shogun. (ook wel eens gehoord)
39



Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.