Custom koplampen uit het buitenland? (swift Mk6)
#1
Edit: inmiddels is mijn vraag over koplampen beantwoord. Nu ben ik nog benieuwd naar achterlichten uit China. In plaats van een nieuw topic te maken heb ik daarover hier een nieuwe reactie geplaatst.

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs mijn eerste auto gekocht, een 2008 swift sport.

Nu ben ik een paar mooie koplampen tegenkomen van webshops uit het het buitenland maar weet ik niet zo goed of deze legaal zijn in Nederland.

In Nederlandse webshops zie ik vooral dezelfde dubbele angel eyes koplamp maar mijn voorkeur gaat uit naar de "Mega Option headlights" of deze RGB bestuurbare koplamp van Ali.

[Image: 6065801912_1dd3c82582_b.jpg] [Image: d50332c4c831387a6482a7b50ab1e2e2.jpg]

Instelbare wit/RGB koplamp:

[Image: Hec2fbaabc83440b39cce8878a14170e7C.jpg_6....jpg_.webp]
[Image: H6df74ac0bf724cf696f6555afa3aa587P.jpg_6....jpg_.webp]
aliexpress link met video

Andere opties uit India:

http://www.performancezoneindia.com/prod...ype-2.html
http://www.performancezoneindia.com/prod...ights.html
http://www.performancezoneindia.com/prod...ights.html


Deze zijn waarschijnlijk ingesteld op rechtsgestuurde auto's in plaats van linksgestuurd en zullen moeten worden aangepast.

Sommige van deze koplampen zijn originele Suzuki headunits met een angel eye projector of drl strip ingebouwd maar ik neem aan dat het ECE kenmerk dan vervalt.

Ik ben benieuwd of jullie denken dat deze lampen de apk doorkomen. Zoniet zou ik misschien zelf zo'n projector of led willen plaatsen in de originele koplamp.
Reply

#2
Het is niet alleen APK, maar de wouten kunnen ook moeilijk doen,in India rijden ze links, dus staan de lichten anders ingesteld.RGB en dat soort zaken, is op openbare weg verboden dus je zult een schakelaar moeten hebben om die uit te kunnen zetten. Mijn xenon verlichting neigt naar blauw nooit problemen gehad met APK. Beste is om zelf met projectorlampen aan de gang te gaan en dan in je koplamp inbouwen.Er zijn setjes voor, zelf wilde ik dat ook gaan doen, maar komt er niet van, en ook hoe zal het resultaat zijn. Een koplamp vervangen moet ik heel de bumper los hebben, hoop gedoe.Ik raad je aan om bestaande lampen aan te passen. Als je meer wilt weten, bel dan met RDW weet je het zeker.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(25-10-2021, 08:58)Leibniz Wrote: Het is niet alleen APK, maar de wouten kunnen ook moeilijk doen,in India rijden ze links, dus staan de lichten anders ingesteld.RGB en dat soort zaken, is op openbare weg verboden dus je zult een schakelaar moeten hebben om die uit te kunnen zetten. Mijn xenon verlichting neigt naar blauw nooit problemen gehad met APK. Beste is om zelf met projectorlampen aan de gang te gaan en dan in je koplamp inbouwen.Er zijn setjes voor, zelf wilde ik dat ook gaan doen, maar komt er niet van, en ook hoe zal het resultaat zijn. Een koplamp vervangen moet ik heel de bumper los hebben, hoop gedoe.Ik raad je aan om bestaande lampen aan te passen. Als je meer wilt weten, bel dan met RDW weet je het zeker.


Jammer om te horen, daar was ik al bang voor maar nu ga ik deze zeker niet meer kopen. Zelf inbouwen gaat het ook niet worden voor mij, klinkt als veel moeite maar misschien komt het er ooit nog van.
Ik ga dan denk ik toch voor de dubbele angel eyes uit NL met ece keurmerk.

Kunnen de wouten ook moeilijk doen met achterlichten? Volgens mij zie ik wel vaker achterlichten zonder keurmerk uit China. Maar misschien is het niet zo'n probleem zolang je kan aantonen dat de lichtuitstoot is verbeterd?

Ik heb deze op het oog:
Zwarte versie:

[Image: Car-Styling-Tail-Lamp-case-for-Suzuki-Sw...40x640.jpg]

Rood:
[Image: Hf177340a74484fe4bbfadeab1e775e3cA.png]
Reply

#4
Ik kan er niks over zeggen, dacht dat ook led opbrengst zodanig moet zijn dat die niet verblindt en je ook nog goed zichtbaar blijft als je remt,licht aan , richting aangeeft en dan blijft kwaliteit over van het spul. Je kan het proberen. Altijd lastig als spul niet voldoet of je het kan terugsturen en de kosten ervan. Meestal zijn de verzendkosten absurd van en naar het buitenland.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
Zou bet kunnen dat je die China achterlichten vaker ziet, maar het mag niet!

Zowel de vriendelijke agenten Wink als de apk keurmeester kunnen daar moeilijk over doen, ook daar moet een Europees keurmerk in staan.
Reply

#6
(25-10-2021, 15:38)Bo652 Wrote: Zou bet kunnen dat je die China achterlichten vaker ziet, maar het mag niet!

Zowel de vriendelijke agenten Wink als de apk keurmeester kunnen daar moeilijk over doen, ook daar moet een Europees keurmerk in staan.

Bedankt voor de info. Jammer om te horen dat er eigenlijk geen enkel licht mag worden vervangen zonder keurmerk.

Ik lees ook dat de verzekering mogelijk niets zou vergoeden bij een ongeval, dat risico wil ik sowieso niet nemen natuurlijk.

Het zal met koplampen en achterlichten waarschijnlijk snel een probleem zijn qua wetgeving & handhaving.

Maar hoe zit dat met led strips aan de voorkant, deze worden volgens mij over het algemeen wel gedoogd. [Image: DL-SZF03L_600x600@2x.jpg] [Image: proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.mijnalb...e6cf9cb98c]
Zoiets bijvoorbeeld. Dit is ook te koop als onderdeel bij 24parts.nl.

.
Reply

#7
(25-10-2021, 15:04)Leibniz Wrote: Ik kan er niks over zeggen, dacht dat ook led opbrengst zodanig moet zijn dat die niet verblindt en je ook nog goed zichtbaar blijft als je remt,licht aan , richting aangeeft en dan blijft kwaliteit over van het spul. Je kan het proberen. Altijd lastig als spul niet voldoet of je het kan terugsturen en de kosten ervan. Meestal zijn de verzendkosten absurd van en naar het buitenland.
Ook de achterlichten laat ik voorlopig dan maar origineel denk ik.

Helaas heb ik wel al DRL (daytime running lights) angel eyes mistlampen geleverd gekregen van ome Ali voor 40 euro inclusief verzendkosten. Volgens mij zijn deze dezelfde als in de Nederlandse webshops, maar ik zie uiteraard geen E keurmerk staan hierop. (Al weet ik ook niet waar dit zou moeten staan)

[Image: H3fe73c90eba64494b4d0a9e39f3a2b55T.jpg_6....jpg_.webp]
Vs ConceptS
[Image: CS04488-CCFL-Mistlampen-Angel-Eyes-Suzuk...llen-6.jpg]

Dan had ik beter eentje bij een NL/DE shop kunnen bestellen dus..stupid
Misschien is er toch een modificatie gedaan bij de Nederlandse versie?


concept s: "NIET MEER LEVERBAAR I.V.M. DE VELE PROBLEMEN (o.a. ringen/converters en die snel defect raken, ringen die maar voor de helft branden, lichtsterkte verschillend, roestvorming aan de buitenzijde, enz. enz.")


Bij sportuitlaat.nl voor 120.

Op zich is zo'n mistlamp super makkelijk te vervangen, als blijkt dat ome agent het er niet mee eens is.
Ik ga zeker bij het rdw informeren en ze als dat echt moet deze terugsturen. Maar ik ben alsnog benieuwd naar jullie meningen. Is het echt nodig om deze retour te sturen en het duurdere model mistlamp met ece keurmerk te kopen?
Reply

#8
Zinnig antwoord is niet te geven want wetgeving is /kan erg krom zijn tegenwoordig en EUSSR is ook niet je van het. EC keurmerk staat vaak op het glas, daar moet je je niet blindstaren als je wilt kan een bedrijf dat keurmerkje gewoon voor je erin etsen, laseren etc.Enige verschil met 'officiële' spul is dat er iemand van bv Suzuki, autoindustrie checkt of het voldoet, met Aliespul kan je veel geluk hebben dat het prima werkt of pech is net loterij. Ik had/heb Pilot Xenon en dat gold echt als 'goed' spul, dus niet, na 3 maanden ballast stuk, na 13 jaar de regel module, die vervangen en nieuwe kabel gekocht was ook weer 40+ euro deed mijn rechterlamp het ook weer.Heb gereedschap gekocht via Ali of ebay en die doen het prima, wel voor het fijnere werk.Achterlichten kan je snel vervangen bij APK mocht het nodig zijn, maar koplampen is een ander verhaal.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
(26-10-2021, 12:51)Leibniz Wrote: Zinnig antwoord is niet te geven want wetgeving is /kan erg krom zijn tegenwoordig en EUSSR is ook niet je van het. EC keurmerk staat vaak op het glas, daar moet je je niet blindstaren als je wilt kan een bedrijf dat keurmerkje gewoon voor je erin etsen, laseren etc.Enige verschil met 'officiële' spul is dat er iemand van bv Suzuki, autoindustrie checkt of het voldoet, met Aliespul kan je veel geluk hebben dat het prima werkt of pech is net loterij. Ik had/heb Pilot Xenon en dat gold echt als 'goed' spul, dus niet, na 3 maanden ballast stuk, na 13 jaar de regel module, die vervangen en nieuwe kabel gekocht was ook weer 40+ euro deed mijn rechterlamp het ook weer.Heb gereedschap gekocht via Ali of ebay en die doen het prima, wel voor het fijnere werk.Achterlichten kan je snel vervangen bij APK mocht het nodig zijn, maar koplampen is een ander verhaal.

Aha ik begrijp het nu beter, thanks! Jammer dat dezelfde mistlamp zonder EC goedkeuring dus niet echt de moeite waard is.

Nu ben ik nog wel iets anders met een DRL& knipperlicht strip van plan en hiervoornis gelukkig geen EC keurmerk nodig. Zolang het voldoet aan bepaalde regels.

Hier is een filmpje met wat ik van plan ben:
https://youtu.be/wKCZjtCptZ4
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.