Even voorstellen Supercarry wereldreiziger :)
#1
Hoi allemaal, leuk om hier te zijn. Ik ben de eigenaar van een Supercarry uit '92, in 2017 ben ik met dit trotse karretje van Engeland naar Mongolie gereden, heb meegedaan aan de Mongol Rally. We zijn door de meeste 'stan landen gereden, 16000 km bijna!
De auto heeft geen krimp gegeven, zelfs geen lekke band Biggrin

In Turkmenistan ben ik wel het reservewiel verloren omdat de weg zo slecht was dat het beugeltje wat het wiel vasthield afbrak. In de woestijn in Mongolie kreeg het busje een dusdanige hoestbui dat ik moest stoppen, echter een paar tikken tegen de benzinepomp waren voldoende en ik kon weer verder. WAT een auto Smile

Na thuiskomst heb ik besloten de auto van top tot teen te restaureren en verwennen, vlak voor de coronacrisis was dat klaar en begon ik de auto weer in elkaar te schroeven. Wat heb ik gedaan? Echt te veel om op te noemen, maar ik geef een overzicht.

- Roestplekjes lassen en overspuiten
- Laadvloer komplete respray
- Voorstoelen uit een MX5 aanpassen en plaatsen
- Nieuwe interieurkaarten maken en overal bekleden
- Hippe velgen zoeken en spuiten
- Alle dashboard en neus delen schuren en overspuiten
- Motorruimte reinigen en waar nodig onderdelen vervangen
- enz enz

Begin dit jaar kreeg ik de smaak weer te pakken en ben aan het afbouwen. Waar ik met smart naar op zoek ben is een mede-suzuki fanaat die me kan helpen de boel af te maken en de bus weer de weg op te krijgen.

Wat nog moet: nieuwe ruitenwisser motor inbouwen, dashboard terug monteren.. Het is nogal een gedoe om dit in mijn eentje te doen dus als er iemand met kennis interesse heeft, laat het me weten, natuurlijk is betaling een optie. Dat is het voor nu, ik plaats een paar foto's mee.

https://imgur.com/a/otN7nMy

[Image: 20746380_135764050360624_533492116534488...e=61987B30]
Reply

#2
Hoi, welkom!
Gaaf verhaal en leuk om te lezen! 39
Eerste keer eigenaar van Suzuki. Swift Sport 2021 en happy Smile
Reply

#3
Vermeld je woonplaats en erg gaaf te zien dat je met een Jap van bijna 30 jaar probleemloos op pad kan. Roest is hun grootste vijand. Leuk dat je hem op de weg houdt en redt van de sloop.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
Woonplaats is Tiel! Ja ik heb mazzel met mijn busje, heeft blijkbaar veel binnen gestaan want nauwelijks roest.
Reply

#5
Ziet er mooi uit,wil je hem ombouwen tot camper of als een All Purpose vehicle behouden?De kleur is ook mooi en stoer ding. Een kennis van me had een soorgelijk busje maar dan een Mitsubishi waar ze mee op de markt stond. Er paste ongekend veel in ondanks dat die niet groot was, je kan hem overal parkeren en een super leuk ding.Je ziet er heel weinig nog op de weg. Weet niet of iemand er een 1.3 GTI in heeft gelepeld meen ergens zoiets gelezen te hebben of mijn eigen fantasie kan ook. Hier kan je zien wat allemaal voor ombouw of niet mogelijk is: https://duckduckgo.com/?q=Suzuki+Carry+c...&ia=images. Nu ik de oudere types zie vind ik die ergens veel leuker,vriendelijker en koddigere uitstraling hebben. Heb je hem zelf gespoten of laten doen?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
Ik houd hem origineel, ondanks dat hij erg klein is kan er enorm veel in. Prop maar eens een komplete flipperkast in een personenauto Wink Wat wel echt zinvol was is het vervangen van de voorstoelen, de oude zitten ronduit slecht, dit is veel beter en het ziet er gelijk veel moderner uit.
Wel worden de velgen nog vervangen, ik heb er nog geen foto's van, maar op deze foto zie je ze onder de Carry. Ik ben geen fan van verlagen trouwens..

[Image: e5cb08ca844af537a6aa977907d6341d.jpg]

Hij kan prima mee in het verkeer, 110 haalt ie gewoon. Alleen kan je dan niet meer met elkaar praten in de cabine, je zit letterlijk bovenop de motor en slechts het zitvlak van je stoel scheidt je er van. Onderweg heb je enorm veel bekijks, de auto heeft een hoge aaibaarheidsfactor 34
Ik heb alles zelf gespoten, was een heel gedoe maar wel leerzaam. Ben echt bezig met de laadste loodjes, dashboard is een drama om terug te krijgen, alles is ieniemienie en overduidelijk geplaatst door mensen met hele kleine handen.
Reply

#7
Welkom Follow,

Puik zo'n Suzuki Super Carry.
Geweldig dikke road trip ermee gedaan 45
Veel plezier ermee Biggrin
Reply

#8
Misschien is het een idee om kinderarbeid her in te voeren? Dan kunnen die kinderhandje helpen zo je dashboard erin plaatsen. Weet alles van dashboards, stukken blik en kunststof zijn net scheermessen. Jammer dat je wat te ver uit buurt zit anders had ik je best willen helpen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
Welkom, ik heb de mongol rally destijds gevolgd via de AutoWeek site. Hele onderneming en ervaring, lijkt me.
Reply

#10
(17-11-2021, 16:37)cabrio_rob Wrote: Welkom, ik heb de mongol rally destijds gevolgd via de AutoWeek site. Hele onderneming en ervaring, lijkt me.

Ja dat was me wel wat qua reis. Via Turkije Iran inkomen was al een flinke onderneming, vooral omdat we het niet van tevoren geregeld hadden (dom).

Hier kan je het alsnog teruglezen;

Team Carry On
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.