Centrale deurvergrendeling
#1
Hallo allemaal mijn naam is Andre 44 jaar uit Friesland, en sinds vandaag in het bezit (voor mijn vrouw) van een 4 deurs Swift 1.3 base uit 2009.
Deze auto heeft geen centrale vergrendeling en het idee is/was om wat motors in te bouwen met een klapsleutel met Suzuki sleutelbaard.
Eventuele aanwezige chip in de sleutel om te zetten en een trunk release op de koffer.

Maar nu ik even met de auto aan het ontdekken ben begin ik te twijfelen of er geen centrale op zat en dat het gewoon niet meer werkt.

Alleen de bestuurder en de koffer hebben een sleutelgat en de overige 3 zonder sleutelgat.
in mijn optiek is het heel gek dat je ten alle tijden vanuit binnen je bijrijder en achterportieren moet ontgrendelen. vooral achter moet je helemaal over de stoelen heen.

Wie kan mij vertellen hoe ik er achter kom dat er wel cv op zit maar niet werkt?
zodat ik alleen een Ab set kan inbouwen.

Alvast bedankt!
Reply

#2
Je kan het heel eenvoudig checken: sleutel in bestuurdersstoel en openen,sluiten, als andere deuren mee sluiten /openen zit het erop.Heb je in de deur geen knoppen voor cdv? Lijkt me stug zat al in de jaren '90 op Suzuki, gewoon kijken wat er op je deurpaneel aan knoppen zit en gaan drukken. Base zegt het eigenlijk kan best dat er dat soort geintjes niet op zit, toen je hem kocht werd er niks uitgelegd?En niets uitgeprobeerd?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(20-10-2021, 21:11)Leibniz Wrote: Je kan het heel eenvoudig checken: sleutel in bestuurdersstoel en openen,sluiten, als andere deuren mee sluiten /openen zit het erop.Heb je in de deur geen knoppen voor cdv? Lijkt me stug zat al in de jaren '90 op Suzuki, gewoon kijken wat er op je deurpaneel aan knoppen zit en gaan drukken. Base zegt het eigenlijk kan best dat er dat soort geintjes niet op zit, toen je hem kocht werd er niks uitgelegd?En niets uitgeprobeerd?

Thnx voor je reactie

Hij werd omschreven dat hij geen CV had, prijs was goed dus ik dacht dat bouw ik wel in en dat is de issue ook niet.
Maar ik vond het zo gek dat de andere deuren geen sleutelgat hebben.
Als ik in de auto zit en doe de vergrendelknop op het deurpaneel omswitchen gaat de rest niet mee. ik dacht misschien is die aansturing van die motor defect? ik neem aan dat de bestuurdersdeur de rest aanstuurt.

Kan ik ergens kijken of er wel of niet een module zit? of toch het paneel eraf om te checken of er aansturingsmotors in zitten?
Hij heeft ook geen elec ramen.
Reply

#4
Nou dat er geen sleutelgat zit op andere deuren is normaal, bij meeste auto's aan bestuurderskant en bijrijderskant. Tegenwoordig heb je keyless entry en dan zit het vaak ook niet meer bij de bijrijderskant. Dus je zal zelf cdv moeten inbouwen met de motoren en stuurmodule. Reken maar niet dat als je het netjes wilt doen dat je in een uur klaar bent. Je hoeft niet te kijken of er cdv aansturing zit die zit er niet op, als er al geen elektrische ramen zitten dan heb je een kale versie van de swift. Overigens er zijn ook elektrische motoren voor de ramen, voor je swift te krijgen origineel zijn ze aan de prijs. Vast wel iets te vinden bij de Chinees op internet. Je kan het ook laten want als het er NIET op zit kan het ook niet kaputt.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
(20-10-2021, 21:38)Leibniz Wrote: Nou dat er geen sleutelgat zit op andere deuren is normaal, bij meeste auto's aan bestuurderskant en bijrijderskant. Tegenwoordig heb je keyless entry en dan zit het vaak ook niet meer bij de bijrijderskant. Dus je zal zelf cdv moeten inbouwen met de motoren en stuurmodule. Reken maar niet dat als je het netjes wilt doen dat je in een uur klaar bent. Je hoeft niet te kijken of er cdv aansturing zit die zit er niet op, als er al geen elektrische ramen zitten dan heb je een kale versie van de swift. Overigens er zijn ook elektrische motoren voor de ramen, voor je swift te krijgen origineel zijn ze aan de prijs. Vast wel iets te vinden bij de Chinees op internet. Je kan het ook laten want als het er NIET op zit kan het ook niet kaputt.

Ok helder.
Ik zal eens kijken naar die ori/imi ramen anders bestel ik een Spy setje windows mee als ik de CV set daar bestel.
Ik heb de ori sleutel nog niet geopend maar ik mag aannemen op die leeftijd dat er een chipje in zit voor de startonderbreker? weet je dat zo?
Ervaring met Spy trouwens? beetje goed spul?
Reply

#6
Zelf heb ik een cdv ingebouwd in mijn Baleno zat er overigens al in, alleen de reikwijdte was te weinig, ( nu is dat ruim 40 meter en je kan knipperlichten aansturen, weet je gelijk of alles werkt)dus ik heb er een kastje via ebay toendertijd gekocht.Eerste ging kapot, elco was stuk, ander gekregen( was niet door jouw genoemde merk, maar ze doen allemaal zelfde qua werking) en die zit er al 8 jaar in. Dus qua merk zal het ok zijn, natuurlijk zal het in China gemaakt zijn zoals alles, je kunt pecht hebben dat een ab het niet doet, een los ab kan je ook bestellen en het systeem inleren dat kan altijd. Chip voor startonderbreking zit in je sleutel. Die zou ik zo laten, dus geen baard als vroeger in VW die eruit springt uit je AB. Bij mij is dat wel zo, niet echt supersolide maar doet het al 8 jaar.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
(21-10-2021, 16:37)Leibniz Wrote: Zelf heb ik een cdv ingebouwd in mijn Baleno zat er overigens al in, alleen de reikwijdte was te weinig, ( nu is dat ruim 40 meter en je kan knipperlichten aansturen, weet je gelijk of alles werkt)dus ik heb er een kastje via ebay toendertijd gekocht.Eerste ging kapot, elco was stuk, ander gekregen( was niet door jouw genoemde merk, maar ze doen allemaal zelfde qua werking) en die zit er al 8 jaar in. Dus qua merk zal het ok zijn, natuurlijk zal het in China gemaakt zijn zoals alles, je kunt pecht hebben dat een ab het niet doet, een los ab kan je ook bestellen en het systeem inleren dat kan altijd. Chip voor startonderbreking zit in je sleutel. Die zou ik zo laten, dus geen baard als vroeger in VW die eruit springt uit je AB. Bij mij is dat wel zo, niet echt supersolide maar doet het al 8 jaar.

Ik heb net de klapsleutelset met suzuki baard besteld en elect ramen van spy.
Ik zal mijn bevinden delen op dit forum.
thnx so far
Reply

#8
Even een toevoeging de baard moet wel overeenkomen met je Suzuki sleutel, is links of rechts, kwam ik erachter toen ik de baard kreeg en bij sleutelmaker een kopie van mijn Suzukisleutel wilde maken. Toen werd het alsnog zelf een sleutel bijmaken en die passend maken voor klapsleutel.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
(23-10-2021, 13:37)Leibniz Wrote: Even een toevoeging de baard moet wel overeenkomen met je Suzuki sleutel, is links of rechts, kwam ik erachter toen ik de baard kreeg en bij sleutelmaker een kopie van mijn Suzukisleutel wilde maken. Toen werd het alsnog zelf een sleutel bijmaken en die passend maken voor klapsleutel.

Ik zal er op letten thnx.Ik had Spy gemaild welke baard ik nodig had voor een swift, dus hopelijk komt het goed....
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.