Koelvloeistof
#1
Hallo ik wil de koelvloeistof vervangen van een Alto bj 2012

Maar welke type moet ik kopen welke kleur ,Merk ,Type

Wat hoort in een alto van 2012

hoor graag
Reply

#2
Welke kleur zit er nu in in je expansietankje? Ik heb in mijn Baleno blauwe erin zitten, en anders kijk je in je handleiding.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
in de handleiding kan ik niets vinden ,Van welke kleur er in moet .

Er zijn meerdere kleuren Koelvloeistoffen te verkrijgen .
Maar er zijn merken die overeen komen met gele koelvloeistof maar van die merk is het zelf rood.

dus kan ik er 100% van uit gaan als er Bijvoorbeeld groen in zit ik dan groene moet kopen en hiermee ook kan bij vullen
Reply

#4
Of je kan even Suzukigarage bellen, maar ik heb er blauwe in mijn eigen Suzuki en ook rode, niets is stuk gegaan overigens, om de 2 jaar vervangen. Weet dat bij sommigen merken het wat nauwer luistert bv Fiat.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
(10-10-2021, 16:57)Leibniz Wrote: Of je kan even Suzukigarage bellen, maar ik heb er blauwe in mijn eigen Suzuki en ook rode, niets is stuk gegaan overigens, om de 2 jaar vervangen. Weet dat bij sommigen merken het wat nauwer luistert bv Fiat.

Leibniz de Suzuki garage bellen kan als ieder dat doet is een forum overbodig met de tijd .

Ik dacht even hier op het forum vragen misschien zijn er hier mensen met kennis en die mij kunnen vertellen wat er vanaf fabriek in zit en uiteraad welke kleur .

en wisselen kan ik wel in het boekje vinden om de 3 jaar of 45000 km (dus niet om de 2 jaar wat jij schrijft)
Reply

#6
Dat is altijd lastig te bepalen. De verschillende auto-onderdelenwebshops adviseren rood en blauw, maar ja wat moet er dan in. Ik zou ook kijken wat er nu in zit en die kleur vernieuwen. Groene koelvloeistof ken ik niet. Zal wel oude blauwe zijn.
Reply

#7
Kijk hier maar even https://www.kroon-oil.com/nl/#!/mode:1/query:mustang/

Kan ook op kenteken, bij koeling zie je wat er in moet.
Als je op dit product klikt zie je aan welke voorwaarden je koelmiddel moet voldoen.
Reply

#8
Forum hoeft niet overbodig te zijn als je bij de dealer vraagt, een forum is niet alwetend in de zin van dat mijn mening maatstaf is, of die van ons. Ik koop gewoon de blauwe of ook de rode koelvloeistof van de Action, afhankelijk wat ik tegen het lijf loop, er zit nu blauwe in en die is tot -27 C. Niks mis mee, en ik vervang die elke 2 jaar. Nooit geen problemen gehad en bij mijn oude Swift ook nooit gelet op kleur.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
Er zat groene koelvloeistof in dus is er ook weer groene in gegaan

deze is er in gegaan Koelvloeistof Kroon oil SP 14


https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/p...sp-14/539/


Misschien heeft een ander er ook nog wat aan daarom meld ik het hier nog even
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.