Navigatie "houder" TomTom verlijmen op dashboard
#1
Beste Allemaal,

de houder waarin ik mijn tomtom go schuif heeft losgelaten van het dashboard nu vroeg ik mij af hoe ik deze weer het beste kan bevestigen? Ik wil het deze keer echt goed vastzetten zodat het in principe nooit meer loskomt37

nu vroeg ik mij af welke lijm ik het beste kan gebruiken ( er is zoveel keus) in het uiterste geval wil ik het evt zelfs nog vast schroeven/bouten maar dat is optie 2.

dus welke lijm kun je voor zoiets het beste gebruiken en hoe ga je te werk? mocht ik toch gaan schroeven/bouten hoe en kan ik dan het middelste ventilatierooster verwijderen?

ik hoor het graag even

Suzuki swift uit 2008
en dit is het bevestigingssysteem:

https://www.bol.com/nl/nl/p/tomtom-adhes...oductTitle
Reply

#2
Er is leuk spul van 3M dat lijkt een beetje op klitteband, zit een lijm laag en je doet de andere helft op voet en de ander op dashboard kan je zo weghalen indien nodig. Deze: https://www.ebay.de/itm/402682772234?has...Sw4I5gIQ8Z. Die heb ik gebruikt om mijn bedieningspaneel van cruise control vast te zetten, zit er jaren op. Zorg dat je oppervlakte goed reinigt met alcohol en dan stevig aandrukt. Wat je ook kan doen, is een nydonenium magneet op voet plakken en een 2e op daschboard me dubbelzijdig tape van bv 3M niet zoals in de link en magneet op dash plakken en de andere op voet, blijft mooi stevig zitten. Magneten kan je scoren uit oude harde schijven.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(18-09-2021, 23:16)Leibniz Wrote: Er is leuk spul van 3M dat lijkt een beetje op klitteband, zit een lijm laag en je doet de andere helft op voet en de ander op dashboard kan je zo weghalen indien nodig. Deze: https://www.ebay.de/itm/402682772234?has...Sw4I5gIQ8Z. Die heb ik gebruikt om mijn bedieningspaneel van cruise control vast te zetten, zit er jaren op. Zorg dat je oppervlakte goed reinigt met alcohol en dan stevig aandrukt. Wat je ook kan doen, is een nydonenium magneet op voet plakken en een 2e op daschboard me dubbelzijdig tape van bv 3M niet zoals in de link en magneet op dash plakken en de andere op voet, blijft mooi stevig zitten. Magneten kan je scoren uit oude harde schijven.

Dank voor de reactie… met plakken komt het na verloop van tijd toch weer los( hitte etc) die magneten is ook wel een ideetje ( heb nog wel ergens een hdd liggen)
Reply

#4
(19-09-2021, 19:09)Robert8055 Wrote:
(18-09-2021, 23:16)Leibniz Wrote: Er is leuk spul van 3M dat lijkt een beetje op klitteband, zit een lijm laag en je doet de andere helft op voet en de ander op dashboard kan je zo weghalen indien nodig. Deze: https://www.ebay.de/itm/402682772234?has...Sw4I5gIQ8Z. Die heb ik gebruikt om mijn bedieningspaneel van cruise control vast te zetten, zit er jaren op. Zorg dat je oppervlakte goed reinigt met alcohol en dan stevig aandrukt. Wat je ook kan doen, is een nydonenium magneet op voet plakken en een 2e op daschboard me dubbelzijdig tape van bv 3M niet zoals in de link en magneet op dash plakken en de andere op voet, blijft mooi stevig zitten. Magneten kan je scoren uit oude harde schijven.

Dank voor de reactie… met plakken komt het na verloop van tijd toch weer los( hitte etc) die magneten is ook wel een ideetje ( heb nog wel ergens een hdd liggen)
Inderdaad kon ik op het dashboard niets plakken / te ruw / te veel weekmaker?
Wat ik zelf heb gedaan is een DVD-CD doosje, boven het midden-scherm / infotainment op het dashboard geplakt met eenvoudig dubbelzijdig tape.
Dit blijft goed zitten, zelfs op het iets gekromde oppervlak.
Daar op (op het DVD-CD doosje) heb ik een houdertje geplakt.
Nu blijft het zeer goed zitten.
In het doosje heb een een gekleurd papiertje gedaan, zodat het nog een beetje aan te zien is :-P

Succes,
Peter
Reply

#5
Ik zou gewoon een 2 componentenlijm gebruiken als je het écht permanent wilt doen, ook wel epoxylijm.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.