Swift 98 radio inbouwen
#1
Goedemorgen allemaal,

Ik heb sinds 2 dagen een suzuki swift uit 98 en daar wil ik een andere radio met dab+antenne in plaatsen.

Nu is alleen de vraag hoe krijg ik die kabel van de antenne mooi weg gewerkt? Ben zelf opzich wel technisch, maar denk vraag hier het even voor extra informatie voordat ik het verkloot haha.

Misschien dat iemand me kan en of wil helpen ermee in Rotterdam?

Fijn weekend alvast.
Met vriendelijke groet,
Jip
Reply

#2
Ik weet niet hoe je dab antenne eruitziet, maar je werkt hem weg in de A stijl , is het zo een die je aan je voorruit plakt of op het dak?Bij vooruit antenne maak je zonneklep los, haal je kunststof paneel A stijl los, beste doe je dat met beleid eraf trekken, bovenaan beginnen. pas op dat je niks breekt zit erin geklikt, snoer werk je in dak weg tot aan A stijl en de rest van snoer doe je in een gat van je A stijl zo naar beneden en naar je radio. Antenne op dak, haal je de oude dak antenne eraf en laat snoer van je nieuwe dakantenne door je A stijl naar beneden lopen en zo naar je radio.Handigste is als je een trekveer hebt, dan maak je kabel eraan vast en dan ben je gauw klaar trek je hem zo naar binnen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
De DAB antenne is er 1 die je op je voorruit plakt. Ik ga van t weekend kijken of dat het me lukt. Mocht het niet lukken geef ik een gil haha.
Bedankt voor de tips.
Ik zal vanmiddag nog een foto maken van de antenne.
Reply

#4
Dan is het niet zo moeilijk, plak die boven de binnenspiegel uit zicht,( schoonmaken ruit met alcohol of wasbenzine,anders plakt die niet goed, dan met beleid op juiste plaats aandrukken, daarna zonneklep losmaken, en A paneel verwijderen en dan via bijrijderskant via A stijl naar beneden en zo naar je radio. Zorg ook dat je antenne met tiewraps aan bekabeling beneden vastmaakt dat die niet rondslingert. Bovenkabel wegwerken zoals gezegd in dakbekleding. Uitkijken dat als je de zonneklep terugplaatst die niet op antennekabel druk dus met een of ander stukje plastic duw je de antennekabel verder weg, kan geen kwaad, zonneklep terug vastmaken. P.s zo moeilijk is het niet mijn oma mocht die nog geleefd hebben zou het kunnen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.