krukas sensor vervangen grand vitara uit 2000
#1
hoi
ik ben peter en nieuw hier en ik heb een vraag
ik denk dat mijn krukassensor kapot is van mijn SUZUKI Grand Vitara I SUV (FT, HT) 2.0 4x4 (TA52, TL52, SQ 420) Benzine cabrio automaat uit 2000 en nu vond ik op internet dat ik mijn vliegwiel moet losmaken van de transmissie en mijn vraag is of dat erg veel werk is ,want ik probeer zoveel mogelijk zelf er aan te sleutelen maar heb nog niet zoveel ervaring hij geeft af en toe een foutmelding in mijn dashbord check engine en dan slaat de motor af en de ene keer slaat ie meteen weer aan en de andere keer moet ik stoppen en opnieuw starten wat geen probleem is
ik hoop dat iemand mj hier mee kan helpen
groetjes
peter bank
Reply

#2
Ík neem aan dat je auto is uitgelezen met een obdII scantool en dat je op grond daarvan de fout zoekt in een defecte krukassensor of zit ik fout? Hoe moeilijk iets is hangt af van hoe handig je bent en of je juiste gereedschap hebt,plek om te kunnen werken. Goede assteunen en (garage)krik of brug maken het wat makkelijker denk ik.
Hier kan je je aanmelden op de Tsjechische Suzuki forum en heb je de servicemanual of werkplaats handboek: https://en.suzukiclub.cz/manuals?ddlb_ca...b_model=77
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(12-07-2021, 17:58)Leibniz Wrote: Ík neem aan dat je auto is uitgelezen met een obdII scantool en dat je op grond daarvan de fout zoekt in een defecte krukassensor of zit ik fout? Hoe moeilijk iets is hangt af van hoe handig je bent en of je juiste gereedschap hebt,plek om te kunnen werken. Goede assteunen en (garage)krik of brug maken het wat makkelijker denk ik.
Hier kan je je aanmelden op de Tsjechische Suzuki forum en heb je de servicemanual of werkplaats handboek: https://en.suzukiclub.cz/manuals?ddlb_ca...b_model=77
ik heb toch maar besloten het door de garage te laten doen ,die gaan er volgende week naar kijken of dat ook echt het proleem is want ze konden hem niet uitlezen namelijk en de monteur dacht dat het de krukassensor zou zijn,in ieder geval bedankt voor het meedenken
gr peter
Reply

#4
Laat even weten wat het probleem was, zodat anderen met zelfde euvel weten waar te zoeken.Nutteloos onderdelen vervangen helpt niemand.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
(14-07-2021, 20:07)Leibniz Wrote: Laat even weten wat het probleem was, zodat anderen met zelfde euvel weten waar te zoeken.Nutteloos onderdelen vervangen helpt niemand.

zodra ik het weet post ik het hier
groetjes
peter bank
Reply

#6
ik zou nog even terug komen of dit het probleem was
de garage heeft mijn auto uit gelezen en kon geen fout meldingen vinden en om de sensor preventief te vervangen kost ruim 600 euro en dat terwijl het niet eens zeker is of dat het probleem is
en aangezien ik 2 dorpels moet laten lassen en een steunbalk voor moet vervangen weet ik nog niet of ik deze auto houd
gr peter
Reply

#7
Zoek een goede lasbeun en ja het is een auto van 21 jaar! Dan heb je wel wat kosten, is normaal overigens. Zou daarvoor de auto niet wegdoen; ze zijn betrouwbaar en na lassen en bijwerken met spuitbus, staan genoeg filmpjes hoe en wat op Youtube, kan je weer vooruit.Immers wat je ook koopt, werk zal je eraan hebben en dan weet je ook niet wat eraan gedaan is.Stel je voor dat distributieriem aan vervanging toe is, als je niet weet wanneer het is gebeurd, zit je ook weer tegen hoge kosten. Het doet even pijn, en anders leg je 7K -10K en dan heb je iets beters, maar zie het bij kennissen dat dat ook niet een garantie is. Anders plaats je hier een oproep voor een lasser en dan kan je weer een tijdje vooruit, zullen best mensen wat bijbeunen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#8
(22-07-2021, 14:04)Leibniz Wrote: Zoek een goede lasbeun en ja het is een auto van 21 jaar! Dan heb je wel wat kosten, is normaal overigens. Zou daarvoor de auto niet wegdoen; ze zijn betrouwbaar en na lassen en bijwerken met spuitbus, staan genoeg filmpjes hoe en wat op Youtube, kan je weer vooruit.Immers wat je ook koopt, werk zal je eraan hebben en dan weet je ook niet wat eraan gedaan is.Stel je voor dat distributieriem aan vervanging toe is, als je niet weet wanneer het is gebeurd, zit je ook weer tegen hoge kosten. Het doet even pijn, en anders leg je 7K -10K en dan heb je iets beters, maar zie het bij kennissen dat dat ook niet een garantie is. Anders plaats je hier een oproep voor een lasser en dan kan je weer een tijdje vooruit, zullen best mensen wat bijbeunen.

bedankt voor feedback maar mijn vrouw en ik hebben besloten om hem weg te doen en we gaan kijken voor een andere die iets nieuwer is en dan een jaar of 2 sparen voor een nieuwer model ik heb helaas geen plek om hem te stallen dus moet hem wel wegdoen ik was al tevreden over de vitara jlx uit 1989 die ik gehad heb was een 2 zitter en toen kwam er een kleine en nu heb ik een grand vitara cabrio aut gehad en die was ook perfect dus er komt heus wel weer een grand vitara maar helaas gaat deze weg
gr peter
Reply

#9
ik ben nog naar de suzuki dealer geweest en mijn auto heeft 3 kwartier aan de computer gelegen en ze hebben diverse test gedaan maar er is geen fout melding te vinden en ik heb nu al 2 dagen geen last van een uitvallende motor dus ik weet nu nog steeds niet of het de krukas sensor is ook omdat de suzuki dealer in zijn bestanden geen krukassensor kon vinden volgende week komt de monteur terug van vakantie die aan dit model heeft gesleuteld en die kan meer zekerheid geven of er uberhaubt wel een krukassensor op dit model zit en ik heb waarschijnlijk al iemand gevonden die wil lassen dus mischien houd ik deze auto nog even aan want het gaat me we aan het hart om hem weg te doen
gr peter
Reply

#10
Hier je kenteken ingeven: https://www.winparts.nl/sensoren-elektro...11740.html, kijken wat die uitbraakt, en als je wat handig bent kan je die zelf ook wel vervangen. Je kan ook bij MisterAuto kijken kenteken of type ingeven, Autodoc. Persoonlijk vreemd dat ze dat niet weten of kunnen vinden.Werkplaats handboek zullen ze ook wel hebben. Je kan hem ook downloaden van het net, staat op Tsjechische Suzuki forum.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#11
ik heb het garage werkboek gedownload en kan er ook geen krukassensor in terug vinden en ik heb wel ergens gelezen dat er modellen zijn die alleen een nokkenassensor hebben
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.