Koppeling ontluchten Suzuki Swift 1.3 2008
#1
Goedenavond allemaal, ik hoop dat jullie mij en mijn vader kunnen helpen met ons probleem. Enige tijd geleden constateerden we bij de Suzuki dat bij het schakelen de koppeling niet goed ontkoppelde. We vermoedden destijds dat dit te wijten was aan de drukgroep (diafragma) en hebben deze vervangen samen met de koppelingsplaat.
Echter na deze uitdaging, bleek het euvel niet verholpen. We hebben daarom ook beide koppelingscilinders vervangen maar begrijpen niet hoe deze te ontluchten. Normaal zit er op de cilinder op de bak een ontluchtingsnippel die je met een sleutel 7 of 8 kan open en dicht draaien om deze te ontluchten. Echter is dat bij deze niet het geval. Er zit wel een nippel maar die is één met de rest van de behuizing. We hebben wel ontdekt dat de hard kunststof leiding die er tussen zit, deze nippel afdicht. Echter hoe wij ook proberen te ontluchten, het lukt ons niet om de koppeling een dermate grote slag te laten maken zodat deze goed ontkoppelt. Wie herkent dit probleem en weet hoe we dit moeten aanpakken, wij zijn even het spoor bijster haha. Bij voorbaat dank voor alle input.
Reply

#2
Als het ontluchten al lukt.. Heb een jullie dan wel het juiste gereedschap om het systeem weer correct op druk te zetten?
39



Reply

#3
(24-06-2021, 17:15)Tomswiftswiftswift Wrote: Als het ontluchten al lukt.. Heb een jullie dan wel het juiste gereedschap om het systeem weer correct op druk te zetten?

Ik ben bang van niet dan, was mij niet bewust dat hier speciaal gereedschap voor is. Kon er ook niks over vinden op het Internet. Kun je mij vertellen welk gereedschap dit is en moet ik hiervoor naar een dealer? Alvast bedankt voor je reactie 39
Reply

#4
Goeden dag

Ik zit met het zelfde probleem als wat hier staat omschreven
Hoe kan je de koppeling ontluchten van dit systeem
Als iemand het weet hoor ik het graag
Met vriendelijke groet melvin
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.