Voorstellen: Mark in Jimny Cabrio 2007
#1
Beste forumleden,

Bij deze wil ik mij even voorstellen:

De man:

Mark, 49 jaar oud. Verpleegkundige in de forensische psychiatrie. Alleengaand. Kat. Hollandse allochtoon in de Achterhoek. Basgitarist.

Autohistorie:

- Nissan Vannette, dubbel cabine, 1984.
- Renault Express, ex-PTT, minicampertje, 1986.
- Mitsubishi L300, 1988.
- Mercedes MB100, 1992.
- Volvo Amazon 121, 1966.
- VW Golf III, 1996.
- Volvo V70 1997.
- Toyota IQ, 2009.
- Volvo S60, 2007.
- BMW 118, 2007.

De auto:

Afgelopen februari heb ik de BMW ingeruild voor een zwarte Suzuki Jimny cabrio uit 2007. De reden daarvoor was vooral dat ik uitgekeken was op de BMW. Ik had niet echt een klik met die auto en heb er aardig wat kosten aan gehad. Ook kwam ik er totaal niet mee door dat pak sneeuw wat toen is gevallen. Zo is de Jimny in beeld gekomen. Ik heb nog steeds erg veel plezier als ik in dat ding rijd. Als je er in zit, voelt hij groter dan hij is en hij heeft wel een beetje dat primitieve van mijn eerste busjes, wat mij een grote grijns geeft. Biggrin

De huidige stand van zaken:

Ik heb de Jimny gekocht met net geen 160.000 op de teller, dus wat dat betreft moet hij nog wel een poosje meegaan. Hij is wel vrij ruig gebruikt en heeft best veel gebruikssporen.

De dakjes zijn aan vervanging toe. Het voorste dakje heb ik inmiddels nieuw binnen. Het achterste dakje daar heb ik wat leveringsproblemen mee. Ik heb daar al wel nieuwe klitteband/drukkerstrips voor. Als die beide erop zitten, oogt het geheel waarschijnlijk alweer een stuk strakker.

De lak is niet al te best. De vorige eigenaar was een hondenliefhebber en die hebben waarschijnlijk ook flink tegen de wagen opgesprongen, waardoor ik veel witte putjes heb. Ik hink wat dat betreft een beetje op twee gedachten: Of ik ga de auto laten wrappen. Klein oppervlak, relatief betaalbaar. Of ik pak het tamelijk lomp aan en ga hem gewoon met de hand matzwart rollen.

Mijn idee is om het wagentje best te pimpen. Ik wil hem (mat)zwart hebben met chromen accenten. Ik heb al chromen grillinserts geplakt. Als je goed kijkt best scheef, maar toe maar. Wink Pushbar en sidebars moeten ook. Ook wil ik hem op stoere allterrainbanden hebben, waarschijnlijk van BF Goodrich.

Het achterdakje wordt een fastback en dan vind ik dat derde remlicht best beroerd. Die is sowieso al erg gammel. Mijn idee is om ter hoogte van de B-stijl een beugel te installeren met twee verstralers naar voren en een derde remlicht naar achteren. Nieuwe speakers om het geluid wat op te krikken heb ik ook al liggen.

Ideeën genoeg. Smile Wat daar allemaal van terecht gaat komen, valt nog te bezien. Maar ik heb in ieder geval een erg leuk funautootje, waar ik nu al erg veel plezier aan beleef! Heerlijk om met de dakjes open te rijden en grappig dat vooral kinderen dat dan een erg leuk autootje vinden. Hij valt dan echt wel op, zonder dat je als bestuurder zo heel erg zichtbaar bent. Ik ben blij!

Groet, Mark

P.S. Oh ja, mijn auto is geïmporteerd uit België en heeft alleen maar een Franstalig boekje, waar ik helemaal niets mee kan. Heeft iemand voor mij een Nederlands of Engels exemplaar? Mag ook digitaal.
Reply

#2
Welkom
Reply

#3
Welkom Mark,

Wat een uitgebreide voorstelronde 39

Heel veel plezier met je Jimny, qua grip in de sneeuw ga je nu in ieder geval geen problemen meer krijgen Biggrin

Is er geen digitale variant van het boekje te vinden op het world wide interweb?
Reply

#4
Welkom

Mooie introductie. Nu ben ik benieuwd hoe de auto er uit ziet ?
39



Reply

#5
Welkom bekeerling, we hebben er nog 2 die van BMW naar Suzuki zijn gegaan, hahaha.En zoek je een handleiding of een werkplaatsboekje?Bij Manualslib, even aanmelden heb je kans dat je een handleiding kunt downloaden.Met all terrain banden wordt het heel erg basic heb je last van nierstenen dan ben je ze wel kwijt na een rit.Zal niet erg comfortabel rijden zijn op de snelweg, is ook niet zijn favoriete plek, wel bospaden, ruiger gebied en 80 km wegen.Is verdomd leuke speelgoed overigens. Hier een leuke review van een Jimny uit 1979 : https://www.youtube.com/watch?v=3ORgN5q-Ua0
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.