Hallo allemaal! Ben Nieuw. Suzuki Ignis 2004
#1
Hallo iedereen! Wat fantastisch dat er voor Suzuki een actieve forum bestaat.
Me gelijk ingeschreven al voordat ik een auto heb.

Ben Sam uit Leiden, 40 herfsten jong.

Voor woon/werkverkeer ben ik van plan een onderhoudsvrije, goedkope en zuinige Suzuki aan te schaffen, wat nog prettig rijdt, fijn stuurt en goed automatisch schakelt.

Morgen heb ik een bezichtiging voor een Suzuki Ignis 1.5-16V GLS Automaat uit 2004.
Tips over waar ik op moet letten? (Zal ik een aparte forumbericht voor aanmaken met mijn specifieke vragen).

Mijn vorige auto was een BMW 7 serie type E38 uit 2000. Vijf jaar heerlijk mee gereden en die droom waargemaakt, maar de onderhoudskosten waren zodanig dat het de hele droom na vijf jaar wel verdampt was, evenals mijn spaargeld haha.

Ik hoop op deze forum leuke actieve enthousiastelingen te leren kennen en alle wijze tips en tricks mee te nemen voor mijn volgende auto, een zuinige leuke Suzuki!

Groet uit Leiden, Sam
Reply

#2
Welkom !

Ga het comfort wat je in de 7-serie had, niet vergelijken met het comfort in de Ignis; kijk er met een frisse blijk naar, anders valt de Ignis bij voorbaat al af.
Ik ging ook van een Opel Astra G stationwagen naar een Suzuki Alto en moest toch flink wat comfort inleveren. Maar daarvoor ook lagere maandelijkse kosten.
Reply

#3
Je zou ook eens kunnen kijken naar een Sx4 uit 2006 of zo of een Wagon R+. Suzuki rammelt, soms kraakjes hier en daar, dun staal zie er veel met butsen. Motorisch echt sterk en heb je zelden tot nooit problemen mee. Starten en rijden, zet er als je hem koopt iets zwaardere accu in. Olie filtertjes, vloeistoffen en rijden. Let ook op bepaalde roest plekken onder pedalen, onderkant, kofferbak,tapijt optillen. Suzuki is een betrouwbaar merk ,verwacht geen top want kunststof krast als je ernaar kijkt, saai als het maar zijn kan ( niet alle auto's je kan hem wel wat opleuken en dingetjes inbouwen waardoor die weer up to date is. Succes.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
Super bedankt voor jullie tips! @Cabrio_Rob en @Leibniz
Inderdaad geen BMW7 serie type E38 vergelijken met een Suzuki Ignis type GLS 2004.
Maar eigenwijs als ik ben, stel ik me voor dat je Appels met Peren weldegelijk kunt vergelijken!
Dat heet een vergelijkend onderzoek. Al gauw kwam ik erachter dat de nadelen van de E38 wegsmelten ten opzichte van de voordelen van de Ignis Biggrin

In de volgende link beschrijf ik mijn ervaringen tijdens en na de proefrit, en stel ik een paar nieuwe vragen over bougies, benzinefilters en meer:
https://www.suzukiclubnederland.nl/forum...?tid=29922
Reply

#5
Dus je bent eindelijk verstandig gewordenBiggrin, verstand komt dan ook met de jaren. M.a.w je bent de trotse bezitter van een Ignis!?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
Juist! Wink

Tot dusver erg blij met de beslissing! Vrouwlief merkte op dat je wat hoger op de weg zit ook. Handig en best stoer.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.