Voorstellen, MK3 alto
#1
Hallo! ik ben nieuw hier en nieuw met auto's.

Ik ben Mike en heb sinds begin feb dit jaar een alto mk3 uit 2000.

[Image: k9TyQMV]

Inmiddels is die bijna mat zwart, en zit er een Led bar voor op.

Verder nog weinig plannen behalve het onderhoud zelf (leren) doen.

Tips zijn altijd welkom. Ik heb al een hoop brommers en motorblokken gereviseerd en opgeknapt dus ik heb wel enig verstand van die dingen. Wel ben ik nog van plan een lange road trip te maken naar spanje deze zomer.. Is dat aan te raden? haha dat komt wel goed denk ik.

Gr, Mike
Reply

#2
Of het aan te raden is in zo'n sardineblikje geen idee, qua kosten wel, en als je masochistisch aangelegd bent ook.Welkom!
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Welkom. Je foto is niet zichtbaar.
Reply

#4
(25-05-2021, 15:39)MikeyekiM Wrote: Hallo! ik ben nieuw hier en nieuw met auto's.

Ik ben Mike en heb sinds begin feb dit jaar een alto mk3 uit 2000.

[Image: k9TyQMV]

Inmiddels is die bijna mat zwart, en zit er een Led bar voor op.

Verder nog weinig plannen behalve het onderhoud zelf (leren) doen.

Tips zijn altijd welkom. Ik heb al een hoop brommers en motorblokken gereviseerd en opgeknapt dus ik heb wel enig verstand van die dingen. Wel ben ik nog van plan een lange road trip te maken naar spanje deze zomer.. Is dat aan te raden? haha dat komt wel goed denk ik.

Gr, Mike

Hoi Mike. Wat cool dat je mk3 rijd. lange spaanse roadtrip is aan te raden! ben het zelf ook van plan deze maanden, als de eu de grenzen weer open gooit tegen een betaalbare prijs. Heb het eerder gedaan met camper en caravan. De pyrineën gaf mij met camper wel een warm motorblok. Maar na een uur afkoelen kon ik verder. Je kunt er ook tunnels nemen. Daar betaal je wel voor maar zijn wel beter voor je motor. Maar verder prachtig. had 2 x eindbestemming ibiza en dat moet het nu weer worden met de swift mk3
Reply

#5
Een roadtrip met de Alto mk3 is goed te doen hoor 39 Ik ben zelf 2 jaar geleden uit Portugal terug gereden in 2 dagen met een mk3 Alto in twijfelachtige staat maar geen centje pijn.

Ik zou zorgen dat je voor vertrek de auto goed nakijkt. Nieuwe vloeistoffen er in, banden en remmen nazien. Het is allemaal super simpel en goedkoop dus niet de moeite om op te bezuinigen!
Let bij dit type ook op de bevestiging van de stabilisatorstang waar deze door de draagarmen heen gaat. Die rubbers zijn vaak lurp en soms roesten de ringen die de rubbers op hun plek houden van de stang af.
Een ander zwak punt wat ik zeker zou checken zijn de onderkant van de veerpoten (vooras) waar de 2 bevestigingsbouten zitten. Deze willen wel eens afbreken door rot. Best link op 'n haarspeldbocht Tongue
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.