Foto's onder de link onderaan in deze topic
Hallo specialisten en hobby knutselaars,
Ik had het geluk nog een tweedehands trekhaak te kunnen kopen voor mijn Ignis uit 2003 (want ze zijn 2e hands heel schaars) maar nu krijg ik hem er niet onder en zit met een paar technische vragen welke geheel model gerelateerd zijn en echt alleen voor mensen met ervaring met het monteren van een trekhaak onder de Ignis 1 of een Suzuki met dezelfde 'ziektes'.
1. De driehoekige constructie waar o.a. het sleepoog aan de achterkant van de wagen (bijrijders zijde) mee geconstrueerd zit, daar loopt de uitlaat eind demper doorheen. Is dat normaal? Ik vind de demper er namelijk nogal 'ondersteboven' aan zitten en vraag mij af of het wel de juiste demper is. Ook omdat ze om het uiteinde van de demper vrij te houden, een stuk uit de achterbumper hebben geknabbeld (nog lelijk ook, ik heb de wagen 2e hands gekocht in 2019).
2. Moet behalve de achterbumper ook de uitlaat (einddemper) worden verwijderd om aan de rechterzijde de trekhaak onder de auto te monteren? Ik krijg de montage 'hoek' of 'beugel' namelijk niet door het driehoekig gelaste gedeelte onder de Ignis gestoken (mede omdat ook de uitlaat er door loopt, wat volgens mij dus niet klopt).
3. Kan het kloppen dat de tank niet lekker op zijn plek zit en hierdoor de trekhaak net een halve centimeter te kort komt om recht te worden gemonteerd?
4. Klopt het dat de gaten voor de montage van de trekhaak onder de auto eerst geboord moesten worden op de merktekens achterin de auto links en rechts van het reservewiel? (ik zag hier op het forum in een oud topic dat iemand ook moest boren in een ander type Suzuki)
5. Klopt het dat de trekhaak 2 x 2 gaten heeft maar er 2 x 3 merktekens in de auto staan?
Ik vraag mij serieus af of er überhaupt iemand is die antwoorden op deze vragen heeft. Er is mij veel aan gelegen om de trekhaak er onder te krijgen, want ik moet met een aanhanger rijden (i.v.m. groot werk aan mijn woning) maar omdat ik dicht bij de brandstofleidingen, remleidingen, uitlaat en benzinetank zit, wil ik wel eerst zeker weten dat ik goed bezig ben.
Gelieve niet te komen met 'Koop een nieuwe trekhaak' of 'laat hem monteren bij de garage' want dat kan ik zelf ook bedenken en lost bovenstaande niet op.
Dank voor de eventuele antwoorden.
Foto's onder link hieronder
http://www.penvisser.nl/ingnishaak
Groet,
Arno.
Hallo specialisten en hobby knutselaars,
Ik had het geluk nog een tweedehands trekhaak te kunnen kopen voor mijn Ignis uit 2003 (want ze zijn 2e hands heel schaars) maar nu krijg ik hem er niet onder en zit met een paar technische vragen welke geheel model gerelateerd zijn en echt alleen voor mensen met ervaring met het monteren van een trekhaak onder de Ignis 1 of een Suzuki met dezelfde 'ziektes'.
1. De driehoekige constructie waar o.a. het sleepoog aan de achterkant van de wagen (bijrijders zijde) mee geconstrueerd zit, daar loopt de uitlaat eind demper doorheen. Is dat normaal? Ik vind de demper er namelijk nogal 'ondersteboven' aan zitten en vraag mij af of het wel de juiste demper is. Ook omdat ze om het uiteinde van de demper vrij te houden, een stuk uit de achterbumper hebben geknabbeld (nog lelijk ook, ik heb de wagen 2e hands gekocht in 2019).
2. Moet behalve de achterbumper ook de uitlaat (einddemper) worden verwijderd om aan de rechterzijde de trekhaak onder de auto te monteren? Ik krijg de montage 'hoek' of 'beugel' namelijk niet door het driehoekig gelaste gedeelte onder de Ignis gestoken (mede omdat ook de uitlaat er door loopt, wat volgens mij dus niet klopt).
3. Kan het kloppen dat de tank niet lekker op zijn plek zit en hierdoor de trekhaak net een halve centimeter te kort komt om recht te worden gemonteerd?
4. Klopt het dat de gaten voor de montage van de trekhaak onder de auto eerst geboord moesten worden op de merktekens achterin de auto links en rechts van het reservewiel? (ik zag hier op het forum in een oud topic dat iemand ook moest boren in een ander type Suzuki)
5. Klopt het dat de trekhaak 2 x 2 gaten heeft maar er 2 x 3 merktekens in de auto staan?
Ik vraag mij serieus af of er überhaupt iemand is die antwoorden op deze vragen heeft. Er is mij veel aan gelegen om de trekhaak er onder te krijgen, want ik moet met een aanhanger rijden (i.v.m. groot werk aan mijn woning) maar omdat ik dicht bij de brandstofleidingen, remleidingen, uitlaat en benzinetank zit, wil ik wel eerst zeker weten dat ik goed bezig ben.
Gelieve niet te komen met 'Koop een nieuwe trekhaak' of 'laat hem monteren bij de garage' want dat kan ik zelf ook bedenken en lost bovenstaande niet op.
Dank voor de eventuele antwoorden.
Foto's onder link hieronder
http://www.penvisser.nl/ingnishaak
Groet,
Arno.
Je kunt eigenlijk maar 2 dingen fout doen...
Niets proberen en blijven klagen dat er niets veranderd of amateuristisch gaan beunen en alles slopen
Niets proberen en blijven klagen dat er niets veranderd of amateuristisch gaan beunen en alles slopen