Knipperend motor management lampje en niet starten
#1
Goeie dag
Ik heb een probleem met mijn Suzuki Alto 1998 G10B motor automaat
Auto lopende motor uitgezet, richting aan wijzers aan daarna accu leeg geprobeerd te starten met startkabels niet starten, nu met opgeladen accu startmotor draaid goed rond auto slaat niet aan, nu knippert motor management lampje? 3 sleutels geprobeerd ivb met start onderbreker, hoofd zekeringen en ontstekings zekering heel heb wel een gescheurd vacuüm slangetje gevonden dat op een pijpje op het schutbord zit en naar de inspuiting gaat is verholpen, geeft wel een vonk benzine op de pijp van de injectoren, bougie is droog dus geen inspuiting?
Nu wil ik hem vandaag proberen uit te lezen, maar heb geen service manual kan iemand me een link geven hier, heb hier al eens eerder om gevraagd maar als ik op die link klik krijg ik een reclame site?
Als iemand me kan helpen hardstikke bedankt vast!
Reply

#2
Vanmiddag geprobeerd auto uit te lezen met twee verschillende meters maar die konden geen verbinding maken, stekker paste wel die waren voor OBD2, is mijn auto soms OBD1?
Reply

#3
Ben er nu achter dat het OBD1 is
Kan ik hem ook uitlezen zonder apparatuur, bij Opel kon dat met een paper clipje!?
Reply

#4
Tja, als niemand me kan helpen? Ok, maar ik ben al gered met een service manual!
Reply

#5
OBD1 is toch een compleet andere stekker?
Althans ik weet niet beter OBD1 is volgens mij een ronde stekker.
Ik ga er maar even van uit dat je dus een OBD2 systeem hebt, als je dan geen contact krijgt is de ECU vaak de hoofdverdachte.
Misschien iets verkeerd gegaan met de lege accu?
Startkabels of booster gebruikt?
Reply

#6
Hier staan manuals van de Alto. Hoop dat je er iets aan hebt.
Reply

#7
(12-04-2021, 16:14)cabrio_rob Wrote: Hier staan manuals van de Alto. Hoop dat je er iets aan hebt.

Bo 652 ja starkabels en starthulp gebruikt
Cabrio rob heel erg bedankt voor de manuals!!!

Hoe weet ik of de ECU kapot is?
Reply

#8
Het lijkt op een scart aansluiting obd2 stekker past er ook op zegt kan geen verbinding maken?
Reply

#9
Dat is achter een scherm moeilijk te bepalen, hangt er ook vanaf waar je mee wil uitlezen.
Maar nogmaals geen verbinding maken is vaak de ECU die dan ter ziele is.
Probeer nog eens met wat anders uit te lezen en loop alle stekkertjes nog eens na,

Met de lege accu is wel alles goed gegaan?
Reply

#10
Hoe oud is je accu?Hoeveel volt meet je op de accu, zijn de accuklemmen er goed op gedraaid. Kabels nagaan . Als je accu wat ouders is of met de kou van afgelopen dagen kan die de geest gegeven hebben, ook zekeringen kunnen op oog goed lijken, meet ze door met multimeter.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#11
Accu is al wat ouder heb hem laatst door laten meten was nog goed
Als ik hem oplaad geeft lader als ie vol is 13,7 volt dan kan ik weer een tijd starten
Heb Suzuki gebeld die zeiden als het motor management lampje knippert heeft het met de start onderbreker te maken moet de sleutel opnieuw geprogrammeerd worden maar ik heb er 3 sleutels bij waarvan 2 nieuwe lijkt me sterk dan dat ze het alle drie niet doen? Dan zou het volgens mij eerder in de transponder zitten, maar hoe kom ik daar achter? Ik ga nog even alle zekeringen controleren
Een vriend van me heeft ook nog een uitlezer ik ga effe kijken of ik hem daar wel mee kan uitlezen
Maar bedankt voor de reacties!!!
Ik hou jullie op de hoogte als ik iets vind
gr John
Reply

#12
In je sleutel zit de chip, die zou je eruit kunnen snijden heel voorzichtig en dan bij je stuurslot kunnen plakken. Er kan ergens ook in de bedrading een breuk of kortsluiting zitten naar je ecu. Wordt een gezoek vrees ik. Wat je accu aangaat, 13,3 voltage zegt niks, wel hoeveel start capaciteit je accu nog heeft om de boel te starten.Start amperage. Zo was mijn accu 13,3 en toen ik wilde starten, alleen een klik .
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#13
Ik zal morgen effe een andere sleutel dicht bij de transponder houden
Ik kan lang doorstarten als die accu vol is!?
Als ik tankdop eraf heb en sleutel omdraai hoor ik benzine pomp ook niet gaan draaien?
Reply

#14
Meet de bedrading eens goed door en of je goed massa hebt. Startcapaciteit is belangrijk van je accu. Het is goed mogelijk dat door het opstarten met startkabels er iets teveel stroom heeft gehad en je ECU gebraden is of bedrading. Dat kan ik zo niet zeggen wat en hoe. Dus de boel doormeten en alle kabels nagaan, massapunten. Weet niet nergens kunnen lezen of startonderbreker te omzeilen is. en je de auto kunt starten. Kijk ook of er niet een hoofdzekering stuk is, zitten er bij Alto zekeringen onder motorkap?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#15
Knipperende check engine is inderdaad startonderbreker, wellicht al op te lossen door sleutels opnieuw in te leren. Of de ring bij het contactslot is defect of de ecu zelf.
Reply

#16
Hoe kan ik controleren of de ecu nog heel is?
Reply

#17
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik kan zien of de ECU nog heel is?
Omdat lampje knippert als een richting aan als wijzer ga ik er van uit dat de ECU nog heel is!?
De Manual is daar onduidelijk over geeft die constante streepjes niet als foutcode, ook als ECU probleem een heel vaag iets
?
Aub kan iemand me helpen hiermee?
Reply

#18
Uitlezen en de sleutels opnieuw proberen te registreren of systematisch uitwisselen met andere onderdelen (andere ecu met bijbehorende sleutel bijvoorbeeld).
Reply

#19
Nou dan nogmaals, als hij niet valt uit te lezen dan heb je of een kabelbreuk of je ecu is overleden!
Verder wil je natuurlijk een antwoord op je vragen maar zelf geef je ook geen antwoord op vragen!
Succes verder.
Reply

#20
(18-04-2021, 12:31)Bo652 Wrote: Nou dan nogmaals, als hij niet valt uit te lezen dan heb je of een kabelbreuk of je ecu is overleden!
Verder wil je natuurlijk een antwoord op je vragen maar zelf geef je ook geen antwoord op vragen!
Succes verder.

Je hebt alles al gezegd, heb hem ook op kabelbreuk gewezen, een muur omlullen gaat makkelijker.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.