E10
#1
Hallo,

Ik overweeg om een suzuki swift 1.3 GLX uit 1998 aan te schaffen. Ik vroeg me af of deze auto E10 aan kan of dat ik voor E5 moet gaan. Op E10check staat dat suzuki's van na 2002 op E10 rijden, maar dat er ook enkele moddellen van voor die tijd E10 aankunnen. Het is me alleen niet duidelijk of deze daar ook onder valt.

Alvast bedankt
Reply

#2
(26-03-2021, 16:01)GijsB Wrote: Hallo,

Ik overweeg om een suzuki swift 1.3 GLX uit 1998 aan te schaffen. Ik vroeg me af of deze auto E10 aan kan of dat ik voor E5 moet gaan. Op E10check staat dat suzuki's van na 2002 op E10 rijden, maar dat er ook enkele moddellen van voor die tijd E10 aankunnen. Het is me alleen niet duidelijk of deze daar ook onder valt.

Alvast bedankt

Ik heb een Swift Cabrio uit '94 en rijd al 7 jaar probleemloos op E10.
Waarschijnlijk heb je hetzelfde motorblok in je wagen.
Trouwens, in de (Duitse) handleiding van m'n Swift wordt al gesproken over "rijden met een mengsel, niet meer dan 10 % ethanol".
Reply

#3
Ik doe alleen e10 als ik langere afstanden rijd en het snel opmaak. Mijn Swift rijd ook nog eens zuiniger op e10 heel vreemd.
Reply

#4
Dat is toch niet zo vreemd, met alleen langere stukken dus snelweg kilometers rijd iedere auto zuiniger.
Reply

#5
Ik heb ook wel snelweg gedaan op e0 en dat verbruikte toch wel meer.
Reply

#6
Natuurlijk verbruikt het meer als super 98 E5, vooral van BP daar zit nog helemaal geen ethanol in.
Wil alleen maar aangeven dat als je E5 tankt en de auto gebruikt voor kleine ritjes met veel koude starts de auto meer verbruikt als een lange rit.
Dat scheelt zo veel dat zelfs met E10 het verbruik minder zal uitvallen op die lange rit als korte ritjes met E5.
Rijd je die lange rit met E5 zal dat nog zuiniger zijn als met E10.

Hopelijk is het dan zo duidelijkSmile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.