2007 Swift - CV werkt niet op sleutel
#1
Goedemorgen mede-Suzuki rijders,

Sinds afgelopen zomer hebben wij een Suzuki Swift 1.5 uit 2007 als tweede auto. Ik heb dit forum toen veel gelezen op zoek naar aankooptips en uiteindelijk een prima Swift gevonden en gekocht.
Ze maakt niet zoveel kilometers, maar het is een fijne wagen dat ons nooit laat staan.

Er zit keyless start op, een optie die van mij niet had gehoeven. Laatste tijd zag ik wel eens een rood sleuteltje in het dashboard bij het starten, maar er was nooit iets aan de hand.
Vanmorgen reageerde de centrale deurvergrendeling niet op de sleutel, dus moest ik de de sleutelbaard gebruiken om te openen. Starten gingen daarna probleemloos, zonder het rode sleuteltje te zien.

Ik vermoedde een lege batterij in de sleutel en blijkbaar geeft dat rode sleuteltje dat ook aan?
Batterij is nu vervangen, maar de CV reageert nog niet? Is het noodzakelijk om de sleutel opnieuw in te leren?
Is er ergens een werkplaatshandboek zodat ik het een en ander in de auto kan nalopen?
Iemand een gouden tip?

Bedankt alvast.
Reply

#2
Je moet de AB weer inleren, hoe je dat doet, even goochelen op Suzuki en ab inleren.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Gevonden en opgelost, bedankt! Ik dacht te moeilijk, namelijk dat de ontvanger in de auto het niet meer deed.
Is dit iedere keer nodig na het vervangen van een batterij?

Dit bleek de truc:

1. Schakel het contact aan en weer uit
2. Verwijder de sleutel uit het contactslot
3. Druk nu de schakelaar van de interieurverlichting (in de instap van de deur) 3 keer in
4. Schakel het contact aan en weer uit
5. Verwijder de sleutel uit het contactslot
6. De alarmlichten zullen een keer knipperen en de centrale deurvergrendeling zal nu vergrendelen en weer ontgrendelen
7. Druk nu op de sluitknop van de afstandsbediening
8. De centrale deurvergrendeling vergrendelt en ontgrendelt ter bevestiging
Reply

#4
Ik denk het, zelf heb ik een aftermarket ingebouwd met langere range, daar heb ik geen last van. Bij originele AB zal dat wel zo zijn denk ik. Mooi dat het opgelost is.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
(02-03-2021, 16:30)RISL Wrote: Gevonden en opgelost, bedankt! Ik dacht te moeilijk, namelijk dat de ontvanger in de auto het niet meer deed.
Is dit iedere keer nodig na het vervangen van een batterij?

Dit bleek de truc:

1. Schakel het contact aan en weer uit
2. Verwijder de sleutel uit het contactslot
3. Druk nu de schakelaar van de interieurverlichting (in de instap van de deur) 3 keer in
4. Schakel het contact aan en weer uit
5. Verwijder de sleutel uit het contactslot
6. De alarmlichten zullen een keer knipperen en de centrale deurvergrendeling zal nu vergrendelen en weer ontgrendelen
7. Druk nu op de sluitknop van de afstandsbediening
8. De centrale deurvergrendeling vergrendelt en ontgrendelt ter bevestiging

Goedenavond RISL, ik heb een Suzuki Swift Sport uit 2007 ook keyless met precies hetzelfde probleem als jij. Ik heb net al 10 keer geprobeerd alle stappen te doen die jij hierboven hebt neergezet. Na 10 keer proberen heeft stap 7 heeft net eindelijk plaats gevonden maar 2 keer achter elkaar. En stap 8 werkt nu nog steeds niet. Heb je nog tips voor mij in de zin van, of ik misschien details over het hoofd zie? Dingen zoals wanneer het portier wel of niet open moet staan? Ik krijg mijn auto nu ook niet meer op slot ook niet met de “normale” sleutel die uit de afstandsbediening kan.
Ik weet het allemaal niet meer hoop dat je nog tips hebt.
Reply

#6
Hallo Lisa,

De deur van je auto moet open staan, anders kun je niet op de knop drukken in de deuropening.
Veel succes!
Groet, RISL
Reply

#7
Zat nog te denken, hoe kun je de knop in hebben gedrukt als je nog moet vragen of de deur open moet staan of niet....
Maar goed, het uitblijven van enige reactie zegt ook wel genoeg.
Reply

#8
(27-08-2022, 17:23)RISL Wrote: Zat nog te denken, hoe kun je de knop in hebben gedrukt als je nog moet vragen of de deur open moet staan of niet....
Maar goed, het uitblijven van enige reactie zegt ook wel genoeg.

Gevalletje van 'blond' zijn? Nu moet ik toegeven auto's worden onnodig ingewikkeld gemaakt. Er zat standaard cdv op afstandop mijn Baleno estate. Ik heb er een aftermarket ingebouwd voor grotere range en met knipperlichten bij sluiten openen. Enige dat ik doe is batterijen vervangen en alles werkt. Binnen minuut lukt het om batterijen te vervangen. Batterijen kopen duurt langer omdat ze niet overal te krijgen zijn. En moest ik de boel inleren op kastje van aftermarket zit een knop ingedrukt houden ab gebruiken voor sluiten/openen en klaar.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.