Stuurwiel gaat scheeft staan als ik rij en niet als ik stil sta
#1
Goeiendag leden van de forum!

Ik heb een suzuki swift special uit 2002, en heb het hele forum al door gezocht naar dit probleem.
Mijn auto blijft gewoon recht rijden als ik mijn stuur loslaat op een rechtstuk uiteraard, maar mijn stuur wiel staat ongeveer 40° naar links.
MAAR NU als ik mijn auto parkeer en me wielen recht staan staat mijn stuur wel in eenkeer recht!
Mijn stuur trilt niet als ik rij ik heb nog genoeg olie in het potje van de stuurbekrachtiging.

Heeft er iemand een idee?
Ps: ik denk niet dat ik moet proberen mijn stuur tijdens het rijden los ga halen om hem recht te zetten37

Groeten, Ad
Reply

#2
(27-02-2021, 13:18)Adjehswift Wrote: Goeiendag leden van de forum!

Ik heb een suzuki swift special uit 2002, en heb het hele forum al door gezocht naar dit probleem.
Mijn auto blijft gewoon recht rijden als ik mijn stuur loslaat op een rechtstuk uiteraard, maar mijn stuur wiel staat ongeveer 40° naar links.
MAAR NU als ik mijn auto parkeer en me wielen recht staan staat mijn stuur wel in eenkeer recht!
Mijn stuur trilt niet als ik rij ik heb nog genoeg olie in het potje van de stuurbekrachtiging.

Heeft er iemand een idee?
Ps: ik denk niet dat ik moet proberen mijn stuur tijdens het rijden los ga halen om hem recht te zetten37

Groeten, Ad

Rubber in draagarm verrot. Effe vervangen
Reply

#3
Dankje wel voor de snelle reactie, ben er ook eindelijk achter wat er nou echt is.
Het stuk waar je onder draag arm aan de frame vast zit, is afgebroken van het carrosserie...
Auto gaat weg heel erg zonde van de auto zag er nog mooi uit....
Volgende week kijken naar een suzuki baleno Smile

Ps:konden niet zien dat et al half verrot was, want hij was door de vorige eigenaar getectyleerd.
Reply

#4
Dit komt helaas vaak voor bij de oudere swiftjes, maar toch wel het vaakst bij de 2001-2003 serie. Deze lijken qua staal en roest preventie het slechtst. Is overigens wel te repareren, maar kost wat moeite.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.