Dikke opgeharde / zachte olie in motorblok
#1
Beste forum leden

Ik heb een suzuki alto uit 97 heb hem bijna 1jaar en trok vandaag
Voor het eerst even de kleppendeksel er af
En dit is wat ik tegen kwam4343 iemand ideeën
Hoe je dit het beste schoon krijg? pukepuke

PS

Naar dat ik me kleppendeksel los heb gehaald en weer terug geplaatst heb

Brand me olie lampje nu hoop ik dat er geen vuil tussen me oliekanalen is gekomen sinds ik de deksel los heb gehaald want voorheen branden dat olielampje nooitPuzzled


[Image: 20210220-151938.jpg]

[Image: 20210220-151926.jpg]



Reply

#2
Coca cola?39 Je zou het eens met Dasty professional kunnen proberen.Ik zou niet weten waar te beginnen, denk helemaal ontmantelen of je lepelt er een andere motor in. Probeer kleppendeksel eens met Dasty professional, kan je bij Wibra bestellen. Onderdompelen en eens kijken of je het weg krijgt, wasbenzine kan je ook proberen, eerst op kleppendeksel, goedkoop te koop bij Dirk. Je kan wasbenzine en dan lucifer erbij krijg je hem gelijk schoon Biggrin .Wellicht heeft iemand anders betere ideeën.Je kan er drop van maken.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Hahah ja inderdaad je kan er drop van maken
Gisteren kleppendeksel al schoongemaakt
Alleen in me kop moet nog schoongemaakt worden
Verder is de blok nog goed alleen heel slecht onderhouden



Reply

#4
Omg, dang, trek ook vooral je carterpan er even af, dit is slechts 30%, zou zomaar kunnen zijn dat je olie pomp, of je olie pickup verstopt zit, en dan is t waarsch. einde verhaal van je motorblokje, mijn advies; blok swappen als je handig bent, stelt allemaal niet zo veel voor namelijk, en een nieuw blokje is goedkoper als dit laten reinigen, als je niet al te laat bent.
Reply

#5
Oef slecht onderhouden! Ik zou 3 of 4 oliefilters kopen, 5 liter bussen bij de action en een paar blikjes engine flush.

Een engine flush, daarna nieuwe olie en filter. Goed warm rijden en dat 2 keer herhalen.

Dat na 5000 kilometer weer vervangen en hopen dat alles goed blijft....

Swappen kan altijd nog Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.