Wagon R electrische raam motor
#1
Hallo, mijn vraag gaat over electrische ramen op een suzuki wagon r.
Het raam aan de bestuurderskant doet het niet meer, ik heb het paneel verwijderd en de schakelaar schoongemaakt maar dat hielp niet, toen heb ik de motor doorgemeten en die is stuk.
Ik vroeg aan een monteur of het moeilijk is om zelf die motor te vervangen en toen vertelde hij me dat er een veer in zit die er uit kan springen en dat je het dan nooit meer in elkaar krijgt. Dat lijkt me niet waar, de motor drijft een kabel aan, als ik daar aan rommel voel je dat hij niet onder spanning wordt gehouden door een veer maar wie weet zit de veer nog ergens.stupid

Weet iemand of dat verhaal waar is en of het echt zo moeilijk is om zo'n ding te vervangen of wordt hier geappelleerd aan de paniek die je als kind had toen je je wekker sloopte.
En ook, als het te doen is, waar moet ik op letten?
Alvast bedankt als iemand me kan helpen 39
Reply

#2
Volgens mij is het een lulverhaal, je haalt gewoon een motor op de sloop, haalt bekleding eraf van de portier, zet hem in zoals die gezeten, heeft even niet alle schroeven vastzetten, even oefenen of raam goed in sponning gaat. Dan zet je schroeven pas vast. Dat is even een gehannes. Raam even halverwege laten zakken, zodat je 2 bouten los kan maken en het raam eruit kunt wippen, dan, alle schroeven los, motor eruit, even markeren hoe schroeven hebben gezeten, want ze hebben wat speling zodat je raam kan kantelen zodat die niet uit sponning loopt!. Nieuwe erin zetten, schroeven erin draaien handvast met schroevendraaier, dan aansluiten stekker naar beneden zakken, raam erin 2 bouten vastzetten en dan zoals eerder beschreven. Kind kan de was doen. Wel opletten dat raam niet uit sponning loopt en je folie niet kapot maakt anders heb je water binnenin. Pas als raam goed omhoog en omlaag gaat en goed sluit ook op wat hogere snelheid zet je schroeven goed vast!
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
[quote='Leibniz' pid='547342' dateline='1598295598']
Volgens mij is het een lulverhaal, je haalt gewoon een motor op de sloop, haalt bekleding eraf van de portier, zet hem in zoals die gezeten, heeft even niet alle schroeven vastzetten, even oefenen of raam goed in sponning gaat. Dan..."

Kijk, dat is informatie waar een mens wat aan heeft. Als ik het goed begrijp moet je de zaak een beetje stellen en dan pas vastmaken. logisch. goeie tips, dank je wel.
Ik ben wel voorzichtig met de folie geweest, het is nog helemaal heel en ik zet het er pas op als de het raam goed loopt natuurlijk.
Het onderdeel is al in bestelling dus is het wachten op. Ik heb er ook een paar you-tube filmpjes van bekeken. Het is steeds hetzelfde onderdeel eigenlijk. Motor, kabeltjes en geleider en een snoertje met stekker en wat gerommel om die boutjes er goed in te krijgen. Nergens een veer te bekennen.Smile
In elk geval super bedankt nogmaals.45
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.