Locatie chassisnummer Alto MK1
#1
Beste allen
Even een vraagje :
Laatst kreeg ik een rode kaart op de keuring omdat van mijn Suzuki Alto uit 1985 geen chassisnummer te vinden was dat ergens ingeslagen staat... probleem is dat ik de wagen dus niet gekeurd krijg zolang het chassisnummer niet aangetoond kan worden. Op de plaats waar het instructieboekje het aangeeft ( onder de motorkap) is geen nummer te vinden dat ingeslagen staat, wel een bevestigd plaatje met het chassisnummer, maar na 32 jaar naar de keuring te gaan en nooit een vraag over te hebben gekregen, blijkt dit niet voldoende te zijn en moet ook het chassisnummer ergens op het chassis geslagen staan. In de kofferruimte heb ik ook al gekeken, aan de bestuurderszijde en passagierszijde, achterbank al weggenomen, op de brug gezet om op chassisbalken te kijken, veerpoot.... noem maar op, niet te vinden.


Waar ik 100 % zeker van ben is dat deze wagen nooit een ongeval heeft gehad, dit gezien hij nieuw aangekocht geweest is toen ik kind was en altijd in de familie is geweest... enkel moeder reed met de wagen, na overlijden heeft deze 15 stil gestaan in een garage en nu mijn vader ook overleden is, staat hij al zo'n twee jaar bij mij. Rijden doe ik er bijna niet mee, misschien 100 km per jaar.

Hopelijk kan hier iemand mij verder helpen met de zoektocht naar chassisnummer.... mij lijkt het een waar mysterie.

Alvast hartelijk dank...
Reply

#2
Kijk even hier: https://www.vinnumberlocation.com/suzuki...ation.html, er zijn sites als je kentekenplaat intypt dat je chassienummer te zien, krijgt. Heb je een oude APK ergens liggen of in papieren? Daar staat het vaak ook in, want bij een APK hebben ze chassienummer nodig, kentekenpapieren staat er ook iets, deel II en Deel I?Succes,handschoenvak al gekeken neem ik aan?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Probeer eens op het motortussenschot naast de ruitenwissermotor
Reply

#4
Het chassisnummer van de MK1 Alto zit bij de bijrijdersstoel.
Schuif 'm helemaal naar achter, dan zie je aan de voorkant onder de stoel een balk in de kleur v/d auto. Hier staat het nummer in. Begint met SS80
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.