Defecte Koppakking Suzuki Alto RF410 2004
#1
Beste Suzukispecialisten,

Een half jaar geleden heb ik de radiateur van mijn Suzuki vervangen omdat deze lekte, samen met een nieuwe thermostaat erin. Nu merk ik nu het kouder wordt dat mijn kachel het niet (meer) doet.

Ik heb de kachel doorgespoeld met water, door de slangen af te nemen, en te spoelen. Daarna deed de kachel het 5 minuten.

Ik verloor ook iedere keer een beetje koelvloeistof. Nu dacht ik ik ga het systeem even helemaal spoelen met een beetje soda in de radiateur. Daar bleek al snel, dat toen de motor warm werd de stoom van de soda ergens onder het uitlaatspruitstuk te komen.

Nu denk ik bijna zeker te weten dat de koppakking doorgeslagen is. Is het de moeite nog om dat zelf te gaan repareren? Of kom ik dan misschien een gescheurd onderblok tegen? Moet de kop ook gevlakt worden?

Ik heb geen heetloper gehad en de motortemperatuur blijft ook nu goed. Volstaat het verwijderen met van de kop en dan goed schoonmaken van de kop, en dan weer terugplaatsen (met nieuwe koppakking uiteraard)? Kan iemand mij wat advies geven? Kan mij ook voorstellen dat hij het economisch niet waard is. En wat is het beste om mee te bestellen bij reparatie?

Graag jullie advies!

Met vriendelijke groet,

Piet
Reply

#2
Neem originele koppakking van de dealer, zorg dat je ook een paar extra bouten voor koppakking hebt voor het geval er paar sneuvelen.Als je het zelf doet is het de moeite waard, gaat die daarna stuk dan heb je het tenminste geprobeerd.Vervang dan ook gelijk distributie en waterpomp mee.Je bent immers toch bezig.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Weet je wel heel zeker dat de koppakking door is?
Heb zo mijn twijfels namelijk.

En bij een lekkende koppakking krijg je meestal een hoop witte rook uit de uitlaat en vaak ruik je dan al zo een zoete koelvloeistof lucht.
En zit er drab bij je koelvloeistof of onder de olie dop?

Als je dat allemaal niet hebt en je motor loopt normaal, dan is voor 99% zeker je koppakking gewoon heel

Laat hem anders even afpersen (met een pompje onder druk zetten) als er ergens een slang lekt kan je ook al gauw lucht in je kachelradiateur krijgen, dan doet de verwarming het ook niet.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.