Goedendag allemaal!
Had een vraag mbt het kachelsysteem van een Suzuki Alto 1.1 uit 2005 van mijn schoonmoeder. Van deze auto werkt de verwarming niet meer. De motor komt net zoals anders goed op temperatuur, temperatuur meter stijgt netjes naar het midden toe. De aanjager blaast gewoon normaal en ook is het schuifje op het dashboard verbonden met de klep.
Nu is het zo dat mijn vader altijd aan auto's, waaronder Suzuki's, heeft gesleuteld maar door gezondheidsredenen dit niet meer kan. Heb zelf ook wat ervaring met het sleutelen, dus op aanwijzing van mijn vader eens gezocht naar wat dit probleem kan zijn.
Op de automaatbak zit een rond onderdeel. Aan de bovenkant zit een grote boutkop. Hier gaan 2 slangen naartoe, het lijkt een ingaande- en uitgaande slang te zijn. Wanneer de motor warm is, is ook 1 van deze slangen warm. De andere slang blijft koud. Voor zover ik nu kan zien lijkt deze slang richting het dashboard te gaan. Ik vermoed dus dat dit rond onderdeel de boosdoener is. Ik heb echter geen idee hoe dit te noemen. Heb op het internet naar exploded view tekeningen gezocht, maar niet gevonden. Heeft iemand enig idee of ik op het goede spoor zit en/of hoe dat onderdeel mag heten? Heb geprobeerd om er foto's van te maken maar kreeg het niet in beeld omdat er wat slangen van oa de radiator boven zitten.
Vond gelukkig een PLAATJE op het internet.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de kachelradiator zelf verstop zit oid. Maar de koelvloeistof ziet er erg netjes uit, geen rommel of aanslag zit erin. Daarnaast is het uitbouwen van zo'n kachelradiator ook niet echt een simpel klusje, dus wil het graag eerst proberen door het ronde onderdeel te vervangen.
Had een vraag mbt het kachelsysteem van een Suzuki Alto 1.1 uit 2005 van mijn schoonmoeder. Van deze auto werkt de verwarming niet meer. De motor komt net zoals anders goed op temperatuur, temperatuur meter stijgt netjes naar het midden toe. De aanjager blaast gewoon normaal en ook is het schuifje op het dashboard verbonden met de klep.
Nu is het zo dat mijn vader altijd aan auto's, waaronder Suzuki's, heeft gesleuteld maar door gezondheidsredenen dit niet meer kan. Heb zelf ook wat ervaring met het sleutelen, dus op aanwijzing van mijn vader eens gezocht naar wat dit probleem kan zijn.
Op de automaatbak zit een rond onderdeel. Aan de bovenkant zit een grote boutkop. Hier gaan 2 slangen naartoe, het lijkt een ingaande- en uitgaande slang te zijn. Wanneer de motor warm is, is ook 1 van deze slangen warm. De andere slang blijft koud. Voor zover ik nu kan zien lijkt deze slang richting het dashboard te gaan. Ik vermoed dus dat dit rond onderdeel de boosdoener is. Ik heb echter geen idee hoe dit te noemen. Heb op het internet naar exploded view tekeningen gezocht, maar niet gevonden. Heeft iemand enig idee of ik op het goede spoor zit en/of hoe dat onderdeel mag heten? Heb geprobeerd om er foto's van te maken maar kreeg het niet in beeld omdat er wat slangen van oa de radiator boven zitten.
Vond gelukkig een PLAATJE op het internet.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de kachelradiator zelf verstop zit oid. Maar de koelvloeistof ziet er erg netjes uit, geen rommel of aanslag zit erin. Daarnaast is het uitbouwen van zo'n kachelradiator ook niet echt een simpel klusje, dus wil het graag eerst proberen door het ronde onderdeel te vervangen.