remblokken vervangen SX4 -S-Cross
#1
Ik heb een Suzuki S-Cross van januari 2018, die onlangs een onderhoudsbeurt heeft gehad bij een kilometerstand van 37.000. Volgens de dealer waren de remblokken vóór aan vervanging toe. Kosten € 145,00. Achteraf vraag ik mij af of deze vervanging niet erg snel noodzakelijk was. Heeft iemand hier ervaring mee?
Reply

#2
Dat zou best kunnen al denk ik er bijna 60k mee te kunnen. De dealer zal ze waarschijnlijk bij 3,5mm van circa 10+mm vervangen terwijl je zelf nog makkelijk een half jaar door kan. Misschien hebben hun ingeschatvdat geen jaar meer mee konden. De remblokken zijn een paar tientjes..daar komt een klein uurtje werk. Volgende keer misschien even langs de velg kijken zodat u al ziet of ze versleten zijn
39



Reply

#3
Je kan ze makkelijk zelf vervangen. 145 euro incl remblokjes lijkt me idioot.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
(08-12-2020, 18:34)Tomswiftswiftswift Wrote: Dat zou best kunnen al denk ik er bijna 60k mee te kunnen. De dealer zal ze waarschijnlijk bij 3,5mm van circa 10+mm vervangen terwijl je zelf nog makkelijk een half jaar door kan. Misschien hebben hun ingeschatvdat geen jaar meer mee konden. De remblokken zijn een paar tientjes..daar komt een klein uurtje werk. Volgende keer misschien even langs de velg kijken zodat u al ziet of ze versleten zijn

Bedankt voor de info. Ik zal een volgende keer toch wat attenter zijn.

(09-12-2020, 01:33)Leibniz Wrote: Je kan ze makkelijk zelf vervangen. 145 euro incl remblokjes lijkt me idioot.

Bedankt voor je reactie. Overweeg toch naar een andere dealer gaan. De 2 voorbanden zijn gelijktijdig vervangen en de kosten daarvan waren ook € 100,00 hoger dan bij Profile, zag ik achteraf.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.