Schema laad inrichting Suzuki wagon R
#1
Wie kanj mij helpen met het electrisch schema van het laadcircuit van de Suzuki Wagon R ?
Reply

#2
Dynamo bewezen goed werkend en accu bewezen goed en wil soms laden bij hoger toerental en zelfs lopen zonder accu . Maar dan gaat de dynamo piepen vanuit de koolborstels en loopt de spanning weer terug tot rond en onder de 12 volt .

En dat piepen schijnt veel voor te komen bij dit ype maar niemand weet waarom ? Heb er nu de laatste week al vier Suzuki's bekeken die met belasting (dus lichten aan en achterruit verwarming een piepende dynamo en lage spanning gemeten op de accu geven .

Er moeten toch heldere technische tips zijn waar dit gedrag wat komt en gaat tijdens het lopen van de motor vandaan kan komen ?
Reply

#3
Hoe is met de multiriem staat die op de juiste spanning?Massaprobleem wellicht?Koolborstels nog goed en de lagers? Begin bij kijken naar koolborstels, lagers, er is genoeg te vinden hoe je een dynamo kan reviseren op YT.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
(03-11-2020, 20:30)Leibniz Wrote: Hoe is met de multiriem staat die op de juiste spanning?Massaprobleem wellicht?Koolborstels nog goed en de lagers? Begin bij kijken naar koolborstels, lagers, er is genoeg te vinden hoe je een dynamo kan reviseren op YT.

Dynamo is getest door bedrijf en perfecte conditie . massa kabels motor ruimte zijn opnieuw en schoon erop gezet . Multiriem staat strak op de juiste spanning . Probleem is het wegvallen van de spanning af en toe wat dus het laden stopt en dan gaat de dynamo piepen uit de koolbortstels omdat er iets lijkt op een sluiting cq trekken van veel stroom ergens . En gebeurt ook bij soms als die ff werkt bij de goede spanning als je het licht aanzet en b.v de achterruit verwarming dan valt de spanning terug veel en gaat de auto lopen op de accu i.p.v de dynamo
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.