Baleno 1.8 station stottert brandstoftoevoer houd op
#1
Goeiedag,

Ik heb nu iets meer dan een jaar een Suzuki Baleno 1.8 station uit 1999, hier en daar wat onderhoud nodig gehad maar deed het altijd prima.

Een paar weken terug begon de auto te stotteren als de motor warm was en na een tijdje houdt ie er helemaal mee op, het lijkt alsof er geen brandstoftoevoer meer is.

We hebben de auto gekocht om een reis te maken door centraal Aziƫ en hebben we waarschijnlijk hier en daar toch mindere kwaliteit benzine moeten tanken. Bovendien is de auto blootgesteld aan veel stof en vuil op de reis. Hij deed het bij terugkomst nog zeker 9 maanden prima maar toen speelde dit probleem op.

De garage heeft hem nagelopen en stationair kunnen ze niets geks meten of zien, motor loopt goed, elektra in orde, uitlaat prima.

Waar kan het aan liggen? Dit weekend wil ik de brandstofpomp en filter vervangen. Kent iemand dit probleem of heb je suggesties? Laat het me weten ajb!

Groetjes, Willem
Reply

#2
ik zou idd als eerste het brandstoffilter vervangen, een flesje injectorcleaner in een volle tank gooien en rijden.

Als dat niet werkt kan je de injectoren nog (laten) ultrasoon reinigen

Owja, en tank een tijdje alleen maar 98 benzine, geen 95.

Hoe is de verdere staat van onderhoud? Anders eens een beurtje geven, nieuwe bougies, luchtfilter, olie & oliefilter.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#3
Zou sowieso 98 tanken en geen 95, Slangen nagaan of er geen lekjes ed in zitten verder zoals SS80 al aangaf.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
(27-10-2020, 23:00)SS80 Wrote: ik zou idd als eerste het brandstoffilter vervangen, een flesje injectorcleaner in een volle tank gooien en rijden.

Als dat niet werkt kan je de injectoren nog (laten) ultrasoon reinigen

Owja, en tank een tijdje alleen maar 98 benzine, geen 95.

Hoe is de verdere staat van onderhoud? Anders eens een beurtje geven, nieuwe bougies, luchtfilter, olie & oliefilter.

Hij heeft eigenlijk net apk keuring gehad met buertje dus alles zou ok moeten zijn. Ik overweeg om de brandstofpomp en het brandstoffilter te vervangen. injectorcleaner er bij en zal ook maar even aan de 98 gaan.
Reply

#5
APK zegt niks over jouw probleem, apk is enkel een momentopname.Ga niet zomaar van alles vervangen, maar check alles voor je van alles gaat vervangen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.