tellerbak aanpassing
#1
Ik monteer een G13B swift 1300 gti mk3 in men Mini Midas .
In de Midas zit een dashbord van een Metro en die heeft bandenmaat 165/60/R12.
Graag ideeên hoe ik dit best oplost met de tellerbak.
Nu blijkt in de Suzuki tellerbak ook een speedsensor te zitten , ik hoor van andere personen die met een andere teller (bvb van mini) rondrijden dat ze daar geen hinder van hebben,klopt dit ?
Ik kan bvb een Suzuki snelheidsteller inbouwen in de tellerbak van de metro , aansluiting zal gemakkelijk gaan ,maar wat met snelheidsafwijking ivm de andere bandenmaat ?
Electronische teller inbouwen .....????
Reply

#2
Wat afwijking van je snelheid aangaat ivm kleinere bandenmaat is op zich niet erg, meeste auto's hebben een afwijking ergens van 5-10% wat ze als snelheid aangeven. In jouw geval zal die op gps minder aangeven dan je snelheid op de teller, krijg je minder gauw boetes. Ik weet niet wat voor snelheidsmeter er nu in zit, maar met gps gaan rijden en dan zie je gauw wat de afwijking is. als je eenmaal weet wat de afwijking is, dan geef je meer gas. Kan wellicht vervelend zijn op snelweg als je denkt 100 te rijden en je rijdt maar bv 85 maar dan geef je gas tot 115 bv.Over dat andere kan ik je niet helpen. Is denk ik even uitproberen en nav zul je wel hebben op je phone, kan je daarmee vergelijken wat snelheidsteller doet en hoe hard je op gps rijdt.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(21-10-2020, 07:49)Leibniz Wrote: Wat afwijking van je snelheid aangaat ivm kleinere bandenmaat is op zich niet erg, meeste auto's hebben een afwijking ergens van 5-10% wat ze als snelheid aangeven. In jouw geval zal die op gps minder aangeven dan je snelheid op de teller, krijg je minder gauw boetes. Ik weet niet wat voor snelheidsmeter er nu in zit, maar met gps gaan rijden en dan zie je gauw wat de afwijking is. als je eenmaal weet wat de afwijking is, dan geef je meer gas. Kan wellicht vervelend zijn op snelweg als je denkt 100 te rijden en je rijdt maar bv 85 maar dan geef je gas tot 115 bv.Over dat andere kan ik je niet helpen. Is denk ik even uitproberen en nav zul je wel hebben op je phone, kan je daarmee vergelijken wat snelheidsteller doet en hoe hard je op gps rijdt.

Bedankt voor je antwoord ! Ik zit met het idee om een electronische snelheidsteller erin te steken .Alleen moet iemand mij kunnen bevestigen, dat zonder snelheidsensor die in de originele Suzuki teller zit , de motor normaal zal draaien ,
Reply

#4
Alleen moet iemand mij kunnen bevestigen, dat zonder snelheidsensor die in de originele Suzuki teller zit , de motor normaal zal draaien ,


Een G13B ECU werkt gewoon zonder het speedsensor input signaal.
Succes ermee Biggrin
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.