Swift Radio vervangen 2DIN
#1
Gisteren een kleine 2 uur bezig geweest om de stock radio van de Swift uit 2007 te vervangen voor een 2DIN Kenwood radio met dual phone connectie, met behoud van de stuurwielbediening.

Ik moet zeggen dat het allemaal wel mee viel, ben niet super technisch of handig maar ik kon alles vinden op Youtube en op de site waar ik wat benodigde onderdelen had gekocht.

Youtube video - Radio verwijderen
Youtube video - A-stijl verwijderen (carkit microfoondraad wegwerken)
Youtube video - Hemelverlichting verwijderen (mic carkit plaatsing)

Het is wel van belang dat je de bekabeling vanaf de radio start, dit moet vanwege het functioneren van de stuurwielbediening/interface. Dus eerst radiolead aansluiten, dan de stuurwiel interface en als laatste stap aansluiten in de auto.

https://www.concept-s.nl/ hier heb ik alle benodigheden besteld.

2DIN paneel + inbouwframe
Stuurwiel interface
Universele radiolead (i.v.m. Kenwood radio)

Klik hier voor de foto's!
Reply

#2
De 2DIN kenwood radio gaf issues met de bluetooth verbinding. Dus een nieuwe Pioneer touchscreen radio gekocht de Pioneer SPH-DA160DAB, mijn vrouw helemaal happy.

Aangezien er al een 2DIN radio en frontje in zat, dacht ik met de installatie binnen een kwartiertje klaar te zijn. Helaas, het viel tegen.

Hoewel het inbouwen op zich niets meer voorstelde, bleek dat de mic aansluiting van de kenwood radio dikker was dan die van de pioneer, dus toch de nieuwe microfoon aan moeten sluiten, dus draadje trekken langs de a-stijl, dakbekleding en via het plafond lampje de mic geplaatst. Dus ik dacht prima, het werkt alles terug plaatsen, bezel erop en klaar.

Bleek na installatie dat de bluetooth niet werkte, het menu was "grijs" in de radio en ik kon het niet activeren.

Een kleine zoektocht op het internet, heeft mij gebracht bij de lange groene kabel die aan de radiokabelboom zit, die moet gekoppeld zijn aan de handrem zodat je geen films kan kijken tijdens het autorijden, dus een safety issue.

Nu vind ik het te koud om nog verder te prutsen en werkt de telefoon gewoon via een usb kabel, als het weer wat warmer is zal ik de kabel aansluiten en de achteruitrij camera, die ik er ook bij gekocht heb.

Als het klaar is zal ik wat foto's posten.

Groeten uit Apeldoorn
Reply

#3
Als je groene kabel die aan handrem moet met een oogje aan je carrosserie bevestigd moet die het ook doen, hoef je niet met je handrem te klooien. Uiteraard geen films kijken tijdens het rijden. Probeer het eens; het zou moeten werken.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
(26-01-2023, 02:11)Leibniz Wrote: Als je groene kabel die aan handrem moet met een oogje aan je carrosserie bevestigd moet die het ook doen, hoef je niet met je handrem te klooien. Uiteraard geen films kijken tijdens het rijden. Probeer het eens; het zou moeten werken.

Gaan we dit weekend even uitproberen. Thx. Dan sluit ik het pas correct aan als ik toch naar de versnellingsbak moet met een kabel voor de achteruitrij camera.
Reply

#5
Waarom draad voor achterruitrij camera niet pakken van j e achteruitrijverlichting?Zo heb ik dat bij mijn eigen navi gedaan.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
Je kan ook de groene draad bij je zwarte massa draad leggen
Reply

#7
Ben erg benieuwd hoe je de USB kabel voor Android auto hebt weggewerkt.
Reply

#8
(17-02-2024, 21:18)A11S Wrote: Ben erg benieuwd hoe je de USB kabel voor Android auto hebt weggewerkt.

Daar heb je een dongle voor? Ideaal! Smile 
Of bedoel je niet de kabel van je telefoon naar USB?
Eerste keer eigenaar van Suzuki. Swift Sport 2021 en happy Smile
Reply

#9
(19-02-2024, 16:33)CasH Wrote:
(17-02-2024, 21:18)A11S Wrote: Ben erg benieuwd hoe je de USB kabel voor Android auto hebt weggewerkt.

Daar heb je een dongle voor? Ideaal! Smile 
Of bedoel je niet de kabel van je telefoon naar USB?

Bedoel vooral waar hij de usb kabel van de radio heeft gelaten, ik zelf ga dit doen in het dashboard kasje... eerst uitvogelen hoe ik het moet inbouwe
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.