wagon r+ antenne bevestiging en modderkuipen
#1
na aanschaf van de wagon r+ was een goede was en poetsbeurt echt nodig.
in 2 jaar maar 4000 km gereden en op allerlei plekken groene aanslag en vuil.
(de ruimtes in de voorspatborden bij de voordeuren waar het water vanaf de parafaan heen loopt zat vol bladeren en modder)

tijdens het poetsen zag ik dat de antenne iets verschoof en er vocht onder weg kwam.
lijkt dus niet stevig vast te zitten maar zie geen vochtplekken in de dakbekleding.
maar aan de binnenkant kom je via de interieurverlichting aan de spiegel niet bij de bevestiging van de antenne die voor op het dak zit.

dus de vraag is dan: hoe draai je die moer vast??? Puzzled

andere vraag is of er van die plastic delen, ik meen dat ze die modderkuipen noemen, in de achterste wielkasten horen.
voor zitten ze wel, maar achter niet.
er zitten wel de gaten in de wielkasten waar je ze aan zou moeten bevestigen denk ik.

verder alle tips die handig zijn voor een 1.3 uit 2004 waar ik op moet letten als nieuwe gebruiken zijn welkom.
Reply

#2
Volgens mij zitten achter geen plastic delen in de wielkasten. De gaten die je daar ziet, zijn voor spatlappen waarschijnlijk.Zorg dat als je de auto wast wel wielkuipen ook achter de randen afspoelt! Bij leek het alsof ze aan het doorroesten waren. Heb zelf een Baleno dus uiteindelijk zat er miniem een roestplekje gauw weggewerkt de rest opgeschuurd en zinkspray en loodmenie eroverheen. Later kleur en blanke lak. Zal dat een keer beter moeten doen dat op kleur want heb zitten prutsen, iig kan er geen roest bij. Dak antenne als er geen schroefjes zitten dan zal die erin geklikt zitten.Onder voetje antenne zit rubber en lipjes of iets dergelijks en klik je die erin, vandaar dat die bewoog heen en weer .Bij mij zitten er 2 schroeven bij de antenne en rubber eronder. Let op dat je rubber in de gaten houdt dat wordt door uv,warmte en kou poreus en dan kan je water en roest krijgen. Kabel van antenne loopt waarschijnlijk via je A stijl eronder door naar het midden. Dan zul je zonneklep los moeten maken en A stijl plastic bekleding. Let erop de lipjes van A stijl breken heel gauw af dus met beleid losmaken/losklikken.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(06-10-2020, 10:53)Leibniz Wrote: Volgens mij zitten achter geen plastic delen in de wielkasten. De gaten die je daar ziet, zijn voor spatlappen waarschijnlijk.Zorg dat als je de auto wast wel wielkuipen ook achter de randen afspoelt! Bij leek het alsof ze aan het doorroesten waren. Heb zelf een Baleno dus uiteindelijk zat er miniem een roestplekje gauw weggewerkt de rest opgeschuurd en zinkspray en loodmenie eroverheen. Later kleur en blanke lak. Zal dat een keer beter moeten doen dat op kleur want heb zitten prutsen, iig kan er geen roest bij. Dak antenne als er geen schroefjes zitten dan zal die erin geklikt zitten.Onder voetje antenne zit rubber en lipjes of iets dergelijks en klik je die erin, vandaar dat die bewoog heen en weer .Bij mij zitten er 2 schroeven bij de antenne en rubber eronder. Let op dat je rubber in de gaten houdt dat wordt door uv,warmte en kou poreus en dan kan je water en roest krijgen. Kabel van antenne loopt waarschijnlijk via je A stijl eronder door naar het midden. Dan zul je zonneklep los moeten maken en A stijl plastic bekleding. Let erop de lipjes van A stijl breken heel gauw af dus met beleid losmaken/losklikken.
dankjewel voor het advies, wilde juist vanwege de kans op roesten onder de antenne daar wat aan doen.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.