Hoofdsteunen Celerio
#1
onlangs mijn bescheiden lengte, 177 cm vind ik de hoofdsteunen van de Celerio erg naar voren staand. Dit wordt ook ervaren door passagiers.

Is iemand bekend met deze situatie, en is er iets aan te doen dmv andere hoofdsteunen plaatsten. Rugssteun en hoofdkussen van traagschuim is ook mogelijk maar liever een duurzame oplossing, desnoods andere stoel plaatsten.

Zijn andere hoofdsteunen compatibel, zodat ik die van de sloop kan halen eventueel?

alvast bedankt, verder vind ik de celerio een heerlijke auto
Reply

#2
Denk dat hoofdsteunen naar voren staan vanwege veiligheid, was ook in de oudere Saabs zodat als je een ongeval had je hoofd niet te ver naar achteren klapt, de zogenaamde whiplash.Ga je rugleuning iets naar achteren doen wordt de afstand iets groter, maar of je dan veiliger zit ook vanwege de gordel is de vraag. Ze zijn op elkaar afgestemd, misschien eens kijken of er een andere hoofdsteun op past uit oudere auto?Weet niet of bij de Celerio hoofdteunen eruit kunnen.

Je kan er allerlei stoelen inzetten, mits je een passende rail hebt of die passend kan maken voor de Celerio en de stoelen moeten er fysiek in kunnen passen. Zelf heb ik in de Baleno ASS stoelen gezet, ook omdat ik weinig ondersteuning in bovenbenen had vooral op lange ritten. Ik zit prima, zelf had ik er al rails passend op Swift,maar passen ook op mijn Baleno, een rail heb ik wat moeten helpen om passend te worden.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(05-09-2020, 11:10)Leibniz Wrote: Denk dat hoofdsteunen naar voren staan vanwege veiligheid, was ook in de oudere Saabs zodat als je een ongeval had je hoofd niet te ver naar achteren klapt, de zogenaamde whiplash.Ga je rugleuning iets naar achteren doen wordt de afstand iets groter, maar of je dan veiliger zit ook vanwege de gordel is de vraag. Ze zijn op elkaar afgestemd, misschien eens kijken of er een andere hoofdsteun op past uit oudere auto?Weet niet of bij de Celerio hoofdteunen eruit kunnen.

Je kan er allerlei stoelen inzetten, mits je een passende rail hebt of die passend kan maken voor de Celerio en de stoelen moeten er fysiek in kunnen passen. Zelf heb ik in de Baleno ASS stoelen gezet, ook omdat ik weinig ondersteuning in bovenbenen had vooral op lange ritten. Ik zit prima, zelf had ik er al rails passend op Swift,maar passen ook op mijn Baleno, een rail heb ik wat moeten helpen om passend te worden.

Dank voor de vlugge reactie. Inderdaad is een andere stoel plaatsten de meest drastische optie. Met het verstellen van de stoel is een redelijk acceptabele zitpositie te verkrijgen, echter de hoek van de hoofdsteun is zodanig dat het contactvlak tussen hoofd en steun erg klein is. Er zit ook letterlijk een hoek op de plek waar het hoofdkussen is bevestigd. De steunen zijn ook om te draaien ( is een ander advies Wink echter dan is er helemaal geen steun bij eventuele kop staart botsingen.

Ik kan mij echer niet aan de indruk onttrekken dat het wat scherp is aangezet, en vroeg me af oer ook meer celerio rjiders zjin maar kennelijk niet op dit moment op op het forum.

Er zijn legio mogelijkheden, en ook bij wat langere benen kan ik me voorstellen dat het een gewenste investering is om zelfs een bijvoorbeeld een ASS stoel te doen. Lijk me heerlijk. Ik zal nog even moeten zoeken dan
Reply

#4
Mooi, heb zelf een ASS-stoel erin met verlengde zitting en het is heerlijk zitten, ook lendesteun oppompbaar en heb er zelfs een armsteun eraan.Zou niet anders willen eigenlijk. Stoelen zijn via MP goed te scoren, zelf geluk gehad dat ik ze echt voor een spotprijs had en in prima staat. Beide voorstoelen zijn vervangen,oude stoelen uit Baleno heb ik uiteraard ook nog.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
(17-09-2020, 23:08)Leibniz Wrote: Mooi, heb zelf een ASS-stoel erin met verlengde zitting en het is heerlijk zitten, ook lendesteun oppompbaar en heb er zelfs een armsteun eraan.Zou niet anders willen eigenlijk. Stoelen zijn via MP goed te scoren, zelf geluk gehad dat ik ze echt voor een spotprijs had en in prima staat. Beide voorstoelen zijn vervangen,oude stoelen uit Baleno heb ik uiteraard ook nog.

Prima oplossing toch. Omdat ik zelf het plaatsten van stoelen wel een beetje eng vind en drastisch heb ik e.e.a nog uitgeprobeerd. Heb nu een soort plankje met stof erover gekocht om het gebruik aan steun in de rug te compenseren. Dit bied wel soelaas. Dan is het probeem van de hoofdsteun eigenlijk meer het probleem van gebrek aan rugsteun.
Maar de stoelen blijven wel aan de korte kant, en ik ben niet eens 180 Wink
Reply

#6
Als je interresse hebt, ik heb nog een middenarmsteun liggen voor een Celerio.
Mag voor verzendkosten en een kleine vergoeding weg.
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

#7
(28-09-2020, 19:14)BoosterSuzi Wrote: Als je interresse hebt, ik heb nog een middenarmsteun liggen voor een Celerio.
Mag voor verzendkosten en een kleine vergoeding weg.

Hallo, ben zeker geinteresseerd. Het wordt nog wat met die Celerio Wink)

Want ik moet eerlijk bekennen, dat ik voorheen stiekem terugverlangde naar een gewone Wagon R+.



zal een PM sturen
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.