Speakerdraad toevoegen aan bestaande radio stekker
#1
Beste allemaal,

Hier een berichtje van de trotse bezitten van een Suzuki Alto uit 2014. De auto heeft nog geen speakers in de deur. Dus ik heb wat spulletjes gekocht om dit te upgraden. Alleen wie weet hoe ik de nieuwe speakerkabels toe voeg aan de orginele connector. Kan ik daar pinnetjes voor bestellen ergens?

M'n radio is al wel vernieuwd en heeft een 4 kanalen waar ik de nieuwe speakers op kan aansluiten. (zie foto.)

Ben benieuwd naar de tips en tricks.

Groetjes.https://drive.google.com/file/d/1hxPOCDK...p=drivesdk[Image: view?usp=drivesdk]
Reply

#2
Ik vraag me af of er al wel bedrading voor ligt in de auto... ik heb jaren geleden speakers in de deuren gebouwd van een 2012 Alto, toen moest ik de stekkerblokken in de deuren doorboren om kabels door te voeren.
Je zou bij die stekker op de foto ook simpelweg de kabels kunnen afknippen vóór de stekker en ze netjes doorverbinden.

Owja, die Alto deuren zijn nogal dun en galmig. Ik zou, als je toch bezig bent, iets van vibraflex ofzo in je deuren plakken voor beter geluid uit je speakers. Dat helpt ook meteen tegen het blikkerige geluid als je de deur dicht gooit. 39
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#3
(10-09-2020, 01:10)SS80 Wrote: Ik vraag me af of er al wel bedrading voor ligt in de auto... ik heb jaren geleden speakers in de deuren gebouwd van een 2012 Alto, toen moest ik de stekkerblokken in de deuren doorboren om kabels door te voeren.
Je zou bij die stekker op de foto ook simpelweg de kabels kunnen afknippen vóór de stekker en ze netjes doorverbinden.

Owja, die Alto deuren zijn nogal dun en galmig. Ik zou, als je toch bezig bent, iets van vibraflex ofzo in je deuren plakken voor beter geluid uit je speakers. Dat helpt ook meteen tegen het blikkerige geluid als je de deur dicht gooit. 39

Thanks! Ja ik kan de draden eigenlijk wel gewoon van de stekker los knippen en oplengen. Het is toch maar een verloop stekker. Dus ik kan hem altijd gewoon los koppelen met de radiostekker.
En bij de bouwmarkt heb ik wat bitumenband gekocht. Dit schijnt het zelfde te werken als die dempingsmatten. 39

En heb je wel eens draden toegevoegd aan zo'n stekker met pin connectors? Ben ook wel benieuwd hoe dat dan werkt.

Ps. Er zit helaas nog geen bedrading idd. Het zijpaneel had ik al even verwijderd om te kijken.

Er zit dus bij de deur nog een stekker die in de weg zit voor het trekken van draden?
Reply

#4
Ik heb op m'n werk wel eens van die prikkers in stekkers gemaakt ja. Dat werkt alleen als je precies de juiste kan vinden. Als je die kan vinden is het natuurlijk wel zo netjes, maar gewoon doorverbinden kan ook prima.

Als je de rest van de bedrading in de deur volgt kom je uit bij die rubber doorvoer thule tussen de deur en de A-stijl. Daar zit een relatief groot wit stekkerblok in met ruimte zat om een gat door te boren voor je draden. Het is alleen ff gepruts om dat tussen de deur en de auto voor mekaar te krijgen.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.