Handrem stellen kap gaat niet los
#1
Ik moet de handremkabel stellen van mijn Wagon 1,3 uit 2001.
Gelezen dat dat van boven mogelijk is.
Nu probeer ik de bekapping te verwijderen om bij de stelmoer te komen.
Vier schroeven voor en twee achter los gedraaid. Maar, ik kan de kap maar met moeite 2 cm optillen en blijft dan ergens achter hangen of zoiets.
VRAAG: vergeet ik ergens nog een schroef? Of is er een truc?
Aub een tip!

Ik heb ook een probleem met het verwijderen van de kap waar het klokje in zit. Die wijst niets aan dus er maar even achter kijken. Hoe gaat dit los?
Reply

#2
De handremkap heb ik zelf nog niet los gehad, maar ik zou 'm bewegen, proberen te voelen waar hij nog vast zit en dan daar in de buurt zoeken.

De kap rondom het klokje zit alleen geklikt vast. Je moet 'm bij de onderste rand (dus bij de luchtroosters in de buurt) omhoog klikken. Dan omhoog kieperen, de achterkant komt dan vanzelf los.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#3
Zitten aan voorkant klipjes, dus niet als een debiel eraan rukken, even indrukken,oppassen dat je klipjes niet afbreekt.Zijkant zitten 2 schroeven aan elke kant.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
(05-09-2020, 23:27)SS80 Wrote: De handremkap heb ik zelf nog niet los gehad, maar ik zou 'm bewegen, proberen te voelen waar hij nog vast zit en dan daar in de buurt zoeken.

De kap rondom het klokje zit alleen geklikt vast. Je moet 'm bij de onderste rand (dus bij de luchtroosters in de buurt) omhoog klikken. Dan omhoog kieperen, de achterkant komt dan vanzelf los.

(07-09-2020, 10:19)Camper670 Wrote:
(05-09-2020, 23:27)SS80 Wrote: De handremkap heb ik zelf nog niet los gehad, maar ik zou 'm bewegen, proberen te voelen waar hij nog vast zit en dan daar in de buurt zoeken.

De kap rondom het klokje zit alleen geklikt vast. Je moet 'm bij de onderste rand (dus bij de luchtroosters in de buurt) omhoog klikken. Dan omhoog kieperen, de achterkant komt dan vanzelf los.

Bedankt voor de reactie. Ik ga weer kijken.

(07-09-2020, 01:04)Leibniz Wrote: Zitten aan voorkant klipjes, dus niet als een debiel eraan rukken, even indrukken,oppassen dat je klipjes niet afbreekt.Zijkant zitten 2 schroeven aan elke kant.

Ik had al deze schroeven los. Maar, ik ga weer kijken. Bedankt voor de reactie.
Reply

#5
P.S. van mij nog, als iets niet zomaar loskomt kan er niet alleen lipjes zijn die het verhinderen, ook een parkerschroef of van die plastic drukclipjes die willen ook wel eens zitten op plekken. Al verwacht ik dit hier niet, eerder een paar lipjes of een parker. Kijk bovenin en zijkanten of er geen parkers zitten, soms onder een klepje, weet niet hoe dat bij een Wagon is.Je kan soms voor verrassingen komen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
(08-09-2020, 11:52)Leibniz Wrote: P.S. van mij nog, als iets niet zomaar loskomt kan er niet alleen lipjes zijn die het verhinderen, ook een parkerschroef of van die plastic drukclipjes die willen ook wel eens zitten op plekken. Al verwacht ik dit hier niet, eerder een paar lipjes of een parker. Kijk bovenin en zijkanten of er geen parkers zitten, soms onder een klepje, weet niet hoe dat bij een Wagon is.Je kan soms voor verrassingen komen.

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Het klokje heb ik inderdaad lossgekregen met de informatie hier verstrekt.
Morgen ga ik weer kijken naar de handrem. Vandaag een sloop contactblok geplaatst. Lost diverse problemen op. Ik Laat mijn bevindingen nog weten.
Reply

#7
Ik weet dat die kap vroeger bij de oudere generatie Swift ook nog vast zat aan de zijkant. Dan moest je je stoelen helemaal naar voren doen om daar bij te kunnen.
Reply

#8
(09-09-2020, 07:30)Mafkikker Wrote: Ik weet dat die kap vroeger bij de oudere generatie Swift ook nog vast zat aan de zijkant. Dan moest je je stoelen helemaal naar voren doen om daar bij te kunnen.

Handrem stellen.
Het is gelukt! Dankzij alleaanwijzingen van de clubleden.
De kap zit met vier parkers vooraan vast. En met twee snap snapschroeven bij de achterbank. Deze los te halen door de stoelen naar voren te schuiven. De boosdoener zit onder het kapje van de versnellingspook. Deze zit geklikt met klemmen vast. Daaronder zit nog een Parker!
Dan kan kan men eenvoudig met een sleutel van 10mm de rem stellen.
Probleem opgelost!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.