Posts: 2
Threads: 2
Joined: Aug 2020
Hallo allemaal,
Sinds een jaar zijn wij in het bezit van een Suzuki Swift Select. We hebben deze auto nieuw aangeschaft.
Vanaf het begin merkten wij dat vooral bij een koude motor de koppeling dusdanig trilt dat normaal wegrijden niet mogelijk is. Alleen in de eerste versnelling..
Toen wij de eerste keer hiermee naar de dealer gingen werd er zonder slag of stoot een nieuwe set ingebouwd, het euvel was bekend bij de dealer.
Na een maand echter was het probleem weer terug.
Terug bij de dealer werd in eerste instantie gezegd dat dit beetje trillen mocht. Maar gaandeweg werd het weer erger. We moesten toen maar met 1500 toeren wegtrekken, onzinnig voorstel.
Ik zal jullie het hele verdere verhaal besparen, immers dealer en importeur erkennen het probleem dat overigens bij de Ignis meer voorkomt, en dan vooral de automaten. Dit zijn wel exact dezelfde bakken leen worden deze robot gestuurd.
Nu meer dan een jaar verder.
Wij weten inmiddels dat er 55 proefsets in 50 Ignissen zijn ingebouwd en die hebben nu geen problemen meer.
Zijn er hier op het Suzuki forum mensen die dit probleem hebben of hebben ondervonden en waar het mogelijk is opgelost??
Verder een bijzonder prettige en vooral pittige Soes.
Groet Luna.
Posts: 38
Threads: 1
Joined: Aug 2019
Auto: Swift 1.0 Stijl Hybrid
Als ik het goed gelezen heb in je voorstel-topic, rijden jullie nu in een 1.0 Boosterjet met handgeschakelde versnellingsbak? Ikzelf ook, ook een 2019, en totaal geen problemen met de koppeling...
Rijden jullie vanuit stilstand weg zoals dat vroeger aangeleerd werd, met "slippende" koppeling? Dan kan dat misschien het euvel veroorzaken...de moderne versnellingsbakken zijn zo verfijnd, dat het zo goed als onmogelijk is om bij optrekken de motor stil te laten vallen. Want dat was vroeger de reden om "slippend" weg te rijden.
BTW: Welkom op dit forum
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Posts: 2
Threads: 2
Joined: Aug 2020
23-08-2020, 11:39
(This post was last modified: 23-08-2020, 11:45 by Luna.)
(23-08-2020, 01:28)BoosterSuzi Wrote: Als ik het goed gelezen heb in je voorstel-topic, rijden jullie nu in een 1.0 Boosterjet met handgeschakelde versnellingsbak? Ikzelf ook, ook een 2019, en totaal geen problemen met de koppeling...
Rijden jullie vanuit stilstand weg zoals dat vroeger aangeleerd werd, met "slippende" koppeling? Dan kan dat misschien het euvel veroorzaken...de moderne versnellingsbakken zijn zo verfijnd, dat het zo goed als onmogelijk is om bij optrekken de motor stil te laten vallen. Want dat was vroeger de reden om "slippend" weg te rijden.
BTW: Welkom op dit forum
(23-08-2020, 11:39)Luna Wrote: (23-08-2020, 01:28)BoosterSuzi Wrote: Als ik het goed gelezen heb in je voorstel-topic, rijden jullie nu in een 1.0 Boosterjet met handgeschakelde versnellingsbak? Ikzelf ook, ook een 2019, en totaal geen problemen met de koppeling...
Rijden jullie vanuit stilstand weg zoals dat vroeger aangeleerd werd, met "slippende" koppeling? Dan kan dat misschien het euvel veroorzaken...de moderne versnellingsbakken zijn zo verfijnd, dat het zo goed als onmogelijk is om bij optrekken de motor stil te laten vallen. Want dat was vroeger de reden om "slippend" weg te rijden.
BTW: Welkom op dit forum Hoi Booster, nee wij rijden de 12.50 cc Swift.
Dit is onze vijfde Soes, nooit problemen gehad met de koppeling.
Mijn zoon heeft een zelfde, maar dan de Style, die heeft totaal geen problemen.
Dealer en importeur erkennen de problemen, het is zelfs een wereldwijd probleem.
Wat wij graag willen weten, is of er op ons Soes forum, m. n. ignis rijders zijn of waren, die dit probleem hadden of hebben.
Posts: 2.668
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
Je zult toch bij de dealer moeten zijn, als dit een bekend probleem is en dat moet hij oplossen hoe dan ook.Lukt het niet bij de dealer waar je auto hebt gekocht kan je dat ook bij een andere dealer doen.Het heeft weinig nut dat wij hier mening over hebben of wat je moet gaan doen. Je aanspreekpunt is dealer waar je auto gekocht hebt en wat assertiever zijn en een oplossing eisen ipv je met een kluitje het riet in laten sturen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Posts: 1
Threads: 0
Joined: Jan 2021
05-01-2021, 14:57
(This post was last modified: 05-01-2021, 15:06 by C. de Vries.)
(22-08-2020, 14:48)Luna Wrote: Hallo allemaal,
Sinds een jaar zijn wij in het bezit van een Suzuki Swift Select. We hebben deze auto nieuw aangeschaft.
Vanaf het begin merkten wij dat vooral bij een koude motor de koppeling dusdanig trilt dat normaal wegrijden niet mogelijk is. Alleen in de eerste versnelling..
Toen wij de eerste keer hiermee naar de dealer gingen werd er zonder slag of stoot een nieuwe set ingebouwd, het euvel was bekend bij de dealer.
Na een maand echter was het probleem weer terug.
Terug bij de dealer werd in eerste instantie gezegd dat dit beetje trillen mocht. Maar gaandeweg werd het weer erger. We moesten toen maar met 1500 toeren wegtrekken, onzinnig voorstel.
Ik zal jullie het hele verdere verhaal besparen, immers dealer en importeur erkennen het probleem dat overigens bij de Ignis meer voorkomt, en dan vooral de automaten. Dit zijn wel exact dezelfde bakken leen worden deze robot gestuurd.
Nu meer dan een jaar verder.
Wij weten inmiddels dat er 55 proefsets in 50 Ignissen zijn ingebouwd en die hebben nu geen problemen meer.
Zijn er hier op het Suzuki forum mensen die dit probleem hebben of hebben ondervonden en waar het mogelijk is opgelost??
Verder een bijzonder prettige en vooral pittige Soes.
Groet Luna.
(05-01-2021, 14:57)C. de Vries Wrote: (22-08-2020, 14:48)Luna Wrote: Hallo allemaal,
Sinds een jaar zijn wij in het bezit van een Suzuki Swift Select. We hebben deze auto nieuw aangeschaft.
Vanaf het begin merkten wij dat vooral bij een koude motor de koppeling dusdanig trilt dat normaal wegrijden niet mogelijk is. Alleen in de eerste versnelling..
Toen wij de eerste keer hiermee naar de dealer gingen werd er zonder slag of stoot een nieuwe set ingebouwd, het euvel was bekend bij de dealer.
Na een maand echter was het probleem weer terug.
Terug bij de dealer werd in eerste instantie gezegd dat dit beetje trillen mocht. Maar gaandeweg werd het weer erger. We moesten toen maar met 1500 toeren wegtrekken, onzinnig voorstel.
Ik zal jullie het hele verdere verhaal besparen, immers dealer en importeur erkennen het probleem dat overigens bij de Ignis meer voorkomt, en dan vooral de automaten. Dit zijn wel exact dezelfde bakken leen worden deze robot gestuurd.
Nu meer dan een jaar verder.
Wij weten inmiddels dat er 55 proefsets in 50 Ignissen zijn ingebouwd en die hebben nu geen problemen meer.
Zijn er hier op het Suzuki forum mensen die dit probleem hebben of hebben ondervonden en waar het mogelijk is opgelost??
Verder een bijzonder prettige en vooral pittige Soes.
Groet Luna.
Beste Luna, Mijn 2017 Swift 1.2 heeft hetzelfde trillemde/schokkende probleem bij wegrijden. Na twee koppelingsschijf, drukgroep en druklager vervangen is het probleem niet weg. Hoe heb je dit met de Dealer opgelost?? Groet C. de Vries
Posts: 2
Threads: 0
Joined: Nov 2021
(22-08-2020, 14:48)Luna Wrote: Hallo allemaal,
Sinds een jaar zijn wij in het bezit van een Suzuki Swift Select. We hebben deze auto nieuw aangeschaft.
Vanaf het begin merkten wij dat vooral bij een koude motor de koppeling dusdanig trilt dat normaal wegrijden niet mogelijk is. Alleen in de eerste versnelling..
Toen wij de eerste keer hiermee naar de dealer gingen werd er zonder slag of stoot een nieuwe set ingebouwd, het euvel was bekend bij de dealer.
Na een maand echter was het probleem weer terug.
Terug bij de dealer werd in eerste instantie gezegd dat dit beetje trillen mocht. Maar gaandeweg werd het weer erger. We moesten toen maar met 1500 toeren wegtrekken, onzinnig voorstel.
Ik zal jullie het hele verdere verhaal besparen, immers dealer en importeur erkennen het probleem dat overigens bij de Ignis meer voorkomt, en dan vooral de automaten. Dit zijn wel exact dezelfde bakken leen worden deze robot gestuurd.
Nu meer dan een jaar verder.
Wij weten inmiddels dat er 55 proefsets in 50 Ignissen zijn ingebouwd en die hebben nu geen problemen meer.
Zijn er hier op het Suzuki forum mensen die dit probleem hebben of hebben ondervonden en waar het mogelijk is opgelost??
Verder een bijzonder prettige en vooral pittige Soes.
Groet Luna.
Wij hebben een 2019 Swift Sportline en hetzelfde probleem vanaf het begin.
Nu al 2 compleet nieuwe koppeling sets met vliegwiel erin gekregen en probleem is niet verholpen.
Nu het weer kouder wordt is het ook weer erger.
Is het probleem bij u inmiddels verholpen en wat is er gedaan?
Wij staan op het punt de koop te ontbinden, we hebben immers de nieuwste door Suzuki aanbevolen onderdelen laten plaatsen en dat heeft dus geen positief resultaat opgeleverd.
Posts: 2.668
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
11-11-2021, 15:05
(This post was last modified: 11-11-2021, 15:30 by Leibniz.)
Aangezien er geen terugkoppeling heeft plaatsgevonden mbt dit probleem en uw probleem ook niet is opgelost na 2x koppelingsplaat en vliegwiel vervangen. Ga in overleg met de garage en probeer bij iemand anders die diagnose kan stellen. Anders neem contact met Diagnose Dan, heeft ook een youtube kanaal. Maar ga eerst in overleg met waar je auto gekocht hebt en of zij de kosten willen overnemen. Anders Bovag inschakelen, Nimag importeur verwacht daar niks van. Diagnose Dan: http://www.diagnosedan.com/ Diagnose Dan zit ook op FB.
https://www.700r4transmissionhq.com/suzu...ter-signs/
https://rustyautos.com/clutch-judder-when-cold/
https://www.driveaccord.net/threads/clut...ld.556501/
https://problemcar.nl/topic/peugeot/307-...ter-206424
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=23160
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Posts: 2
Threads: 0
Joined: Nov 2021
(11-11-2021, 15:05)Leibniz Wrote: Aangezien er geen terugkoppeling heeft plaatsgevonden mbt dit probleem en uw probleem ook niet is opgelost na 2x koppelingsplaat en vliegwiel vervangen. Ga in overleg met de garage en probeer bij iemand anders die diagnose kan stellen. Anders neem contact met Diagnose Dan, heeft ook een youtube kanaal. Maar ga eerst in overleg met waar je auto gekocht hebt en of zij de kosten willen overnemen. Anders Bovag inschakelen, Nimag importeur verwacht daar niks van. Diagnose Dan: http://www.diagnosedan.com/ Diagnose Dan zit ook op FB.
https://www.700r4transmissionhq.com/suzu...ter-signs/
https://rustyautos.com/clutch-judder-when-cold/
https://www.driveaccord.net/threads/clut...ld.556501/
https://problemcar.nl/topic/peugeot/307-...ter-206424
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=23160
De auto is nog onder garantie en Nimag gaat het probleem nu zelf beoordelen. We wachten dit eerst af. Er zijn geen kosten aan verbonden.
|