SUZUKI ALTO 1997 Motorcode G10B
#1
Beste Leden.

de Alto van mijn moeder start niet meer.
Ik krijg geen ontsteking en benzinepomp loopt niet.
Ook klikken de relais in de motorruimte niet bij het omdraaien van de sleutel.

Om e.e.a. na te kijken kan ik alle suggesties gebruiken maar bovenal een elektrisch schema.

Kan mij iemand helpen?

Alvast ontzettend bedankt, Peter.
Reply

#2
Als de ontsteking & de brandstofpomp niet werken, is de accu niet gewoo leeg?

Uiteraard kan je zekeringen checken maar als beiden niet werken en de accu is niet leeg denk ik aan een startonderbreker. Heb je wel de originele sleutel? of is het een kopie?
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#3
Begin bij the obvious, meet de accu door en de capaciteit.Zet verlichting aan, zijn koplampen fel,tellerbakverlichting etc.Het is een auto van 23 jaar oud. Dus bedrading van de accu naar startmotor doormeten. https://cardiagn.com/suzuki-maruti-body-...al-system/
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
Dank je wel voor jullie reactie.
De accu is gewoon vol en startmotor draait gewoon rond.
Alles functioneerd eigenlijk behalve dus mijn probleem zoals omschreven.
Een startonderbreking heeft hij niet volgens mij want dan zou de startmotor niet draaien.

Ik heb een werktuighandboek op de kop getikt en gaan daarmee eens aan de slag.
Ook dank je wel voor de link.
We gaan ermee aan de slag,
Reply

#5
Een startonderbreker onderbreekt niet persee de startmotor. Vaak juist de brandstofpomp of de ontsteking.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#6
(13-08-2020, 23:12)SS80 Wrote: Een startonderbreker onderbreekt niet persee de startmotor. Vaak juist de brandstofpomp of de ontsteking.

Kan je trouwens de startonderbreker omzeilen, bedoel meer om hem uit te schakelen, zodat je geen last hebt van hem?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
Vanavond weer het Computer Motormanagement aangesloten aangezien we hier een defect vermoeden.
Enkele zekeringen alsnog nagelopen en tot onze verbazing werkt weer alles perfect.
Het Computer Motormanagement ingespoten met contactspray en hopelijk was dit het.

AL met al heel onduidelijk maar hij loopt weer.

Iedereen bedankt voor jullie bijdrage.

Grt. Peter

(13-08-2020, 23:12)SS80 Wrote: Een startonderbreker onderbreekt niet persee de startmotor. Vaak juist de brandstofpomp of de ontsteking.

Ik heb volgens mij ook geen startonderbreker op deze Alto.
Zou niet weten waar die moet zitten.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.