Accu leeg
#1
Vraagje: contactsleutel Vergeten eruit te halen! Kan hierdoor ook de accu leeg raken? Stond niet op contact!


Reply

#2
Ja dat kan zeker, er is communicatie tussen sleutel en transponder, loopt er stroom naartoe, en ik weet niet hoe oud je accu is?Anders vervangen en iets zwaardere inzetten een van bv 54 Ah.Dus voortaan maar beter in de gaten houden en je hebt geluk dat niemand een Liana wil stelen,vervelend is het wel natuurlijk. Ook geen luxe is om een druppellader te scoren op MP of zo.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(11-08-2020, 22:09)Leibniz Wrote: Ja dat kan zeker, er is communicatie tussen sleutel en transponder, loopt er stroom naartoe, en ik weet niet hoe oud je accu is?Anders vervangen en iets zwaardere inzetten een van bv 54 Ah.Dus voortaan maar beter in de gaten houden en je hebt geluk dat niemand een Liana wil stelen,vervelend is het wel natuurlijk. Ook geen luxe is om een druppellader te scoren op MP of zo.

Haha, ja niemand wil de Liana hebben! Veel te lelijk! Accu was goed volgens wegenwacht! Dynamo ook! Laadstroom 14 Volt! Bedankt voor de info! Druppellader heb ik nog van de motorfiets! Kan ook wel hoop ik!


Reply

#4
Ja van een motorfiets kan je ook de druppellader gebruiken.Denk dat je auto te lang heeft gestaan en geen onderhoud krijg je van die vervelende kleine dingetjes die jij hebt.Suzuki is over het algemeen heel betrouwbaar.Slecht of matig onderhoud daar kan geen enkele auto tegen op den duur. Bij een ' nieuwe auto'als je geschiedenis niet kent, bougies, olie,oliefilter, luchtfilter, accu,koelvloeistof vervangen, remvloeistof vervangen, alle rubbers nagaan, ophanging, uit laten lezen op foutcodes etc.

Dat een auto lelijk is kan me niks schelen ik zit er in en kijk er niet aan de buitenkant naar. Hij moet betrouwbaar zijn en me van A naar B veilig brengen en niet continu dat ik onder motorkap of garage moet. Van de week auto te lang stilgestaan rijd er momenteel te weinig mee, begon te hikken en in te houden nadat ik hem met jumpstarter aan de praat had gekregen. Hoop gevloek, naderhand even bij iemand langs, weer accu leeg, jumpstarter en gaan. Niks geen inhouden meer.

Ben nog een tip voor het leesbaar houden van onderwerpen in forum als je een reactie geeft, kies dan voor 'Nieuwe reactie' dan citeer je weer voorgaande en wordt wat warrig. Wil je iemand citeren dan kies je voor vakje 'reageren'.

groet
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
(12-08-2020, 11:04)Leibniz Wrote: Ja van een motorfiets kan je ook de druppellader gebruiken.Denk dat je auto te lang heeft gestaan en geen onderhoud krijg je van die vervelende kleine dingetjes die jij hebt.Suzuki is over het algemeen heel betrouwbaar.Slecht of matig onderhoud daar kan geen enkele auto tegen op den duur. Bij een ' nieuwe auto'als je geschiedenis niet kent, bougies, olie,oliefilter, luchtfilter, accu,koelvloeistof vervangen, remvloeistof vervangen, alle rubbers nagaan, ophanging, uit laten lezen op foutcodes etc.

Dat een auto lelijk is kan me niks schelen ik zit er in en kijk er niet aan de buitenkant naar. Hij moet betrouwbaar zijn en me van A naar B veilig brengen en niet continu dat ik onder motorkap of garage moet. Van de week auto te lang stilgestaan rijd er momenteel te weinig mee, begon te hikken en in te houden nadat ik hem met jumpstarter aan de praat had gekregen. Hoop gevloek, naderhand even bij iemand langs, weer accu leeg, jumpstarter en gaan. Niks geen inhouden meer.

Ben nog een tip voor het leesbaar houden van onderwerpen in forum als je een reactie geeft, kies dan voor 'Nieuwe reactie' dan citeer je weer voorgaande en wordt wat warrig. Wil je iemand citeren dan kies je voor vakje 'reageren'.

groet

Auto gebruik ik dagelijks Assen Groningen! Snelweg kilometers! Bedankt voor de goeie tip over rubriek! Historie is bekend! Keurig het onderhoudsboekje erbij en netjes alle beurtjes gehad! Ben nu opzoek naar een Junpstarter! Ga ik zeker aanschaffen!


Reply

#6
Ga voor een degelijke jumpstarter niet voor usb,sigaretten etc,Ik heb een degelijk ouderwetse Ik heb zoals deze: https://www.vdhtools.nl/powerstart-ps-700. Was 14 jaar geleden 300 euro. Echt het geld waard, je komt ze op MP tegen, soms voor 100.Die kleine die je overal ziet van B&D ed, die zijn niks waard in mijn ogen, heb ze ook nooit geprobeerd, maar er wordt mij te veel gesmeten met Ah etc, die ze niet waar kunnen maken vaak. En om de auto te starten heb je toch best flink startcapaciteiten nodig.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
(13-08-2020, 07:43)Leibniz Wrote: Ga voor een degelijke jumpstarter niet voor usb,sigaretten etc,Ik heb een degelijk ouderwetse Ik heb zoals deze: https://www.vdhtools.nl/powerstart-ps-700. Was 14 jaar geleden 300 euro. Echt het geld waard, je komt ze op MP tegen, soms voor 100.Die kleine die je overal ziet van B&D ed, die zijn niks waard in mijn ogen, heb ze ook nooit geprobeerd, maar er wordt mij te veel gesmeten met Ah etc, die ze niet waar kunnen maken vaak. En om de auto te starten heb je toch best flink startcapaciteiten nodig.

Wat duur 300 euro! Dacht zelf aan 100 euro voor een Jumpstarter! Maar bedankt voor de tip!


Reply

#8
Die 300 euro heb ik allang terug, als ik mijn auto had moeten laten slepen naar garage was ik meer kwijt of ANWB erbij had gehaald. Hoe vaak ik ook andere in de buurt weer heb kunnen laten rijden kan ik op 2 handen al niet meer tellen. Dit ding heeft zich bewezen, heb hem al 14 jaar. Je kan ook Amazon kijken als je youtube mag geloven , geweldig en blabla, je kan er net niet een raket mee starten.Werkelijkheid is vaak anders, zijn onder de 100 euro.Anders koop je er zo een maak je een review, wie weet ben ik om: https://www.amazon.de/BuTure-Starthilfe-...iclif06-21
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.