Stuur blijft plakken !
#1
Bij een bocht nemen blijft het stuur een beetje plakken naar de kant waar je heen stuurt, het lijkt of er een zwaar punt in zit, wat kan dit zijn en wat is de beste oplossing ?
Suzuki Splash 2015 !

Vrg, sailor
Reply

#2
Het kan heel simpel aan lage bandenspanning liggen in 1 of meerdere banden. Een stuurhuis wat problemen geeft door lagers die versleten zijn komt ook wel voor. Is het links en rechts exact hetzelfde voor uw gevoel?
39



Reply

#3
(02-08-2020, 10:50)sailor Wrote: Bij een bocht nemen blijft het stuur een beetje plakken naar de kant waar je heen stuurt, het lijkt of er een zwaar punt in zit, wat kan dit zijn en wat is de beste oplossing ?
Suzuki Splash 2015 !

Vrg, sailor

Ik heb ook lichtelijk last van sticky steering, het schijnt wel wat vaker voor te komen bij Suzuki's en BMW's.

Ik vind het niet problematisch (zelfs wel prettig eigenlijk) en zover ik weet kan het ook geen verdere schade opleveren. Ik zie dit dus niet echt als iets wat urgent verholpen moet worden.

Je kan inderdaad hetzelfde effect een beetje krijgen bij te zachte banden.
Reply

#4
(02-08-2020, 12:36)Tomswiftswiftswift Wrote: Het kan heel simpel aan lage bandenspanning liggen in 1 of meerdere banden. Een stuurhuis wat problemen geeft door lagers die versleten zijn komt ook wel voor. Is het links en rechts exact hetzelfde voor uw gevoel?

Dit is eigenlijk een veel voorkomend probleem bij de elektrische stuurhuizen, je stuur vind dan ook het centerpunt niet meer.
Er is een garage die dit probleem kent en een fix weet. Auto Arninkhof 0541-662274 monteur die dit probleem goed kent heet Robert.
Is een stukje software en iets met de stuurhoeksensor.

Maar is kortom een " defect/ontwerp fout"
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.